خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان زنجان:

بزرگترین گنبد آجری جهان دوباره بازگشایی شد /بازدید گردشگران با رعایت فاصله اجتماعی از بناهای تاریخی و موزه‌های استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۶۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از بازگشایی مراکز تاریخی و گردشگری این استان با رعایت دستورهای بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر ارجمند با اعلام این خبر، گفت:فعالیت بناهای تاریخی و مراکز گردشگری استان زنجان از اواخر اسفند سال گذشته بدلیل شیوع بیماری کرونا، متوقف شده بود. بناهای تاریخی و میراثی و مراکز گردشگری استان با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و هماهنگی انجام شده با وزارت میراث فرهنگی بازگشایی شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، با بیان‌اینکه این مراکز و بناها موظف به رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن محیط با رعایت استانداردها و ضوابط هستند، اظهار داشت: در این اماکن باید از تجمع افراد در مقابل باجه‌های فروش بلیت و در ورودی و داخل بناها بویژه مکان‌های سربسته جلوگیری شود.

ارجمند، تصریح کرد: متناسب با فضای کالبدی در گنبد سلطانیه و اماکن تاریخی و موزه‌ها در سطح استان، ظرفیتی برای بازدید گردشگران تعیین شده و بیشتر از این ظرفیت پذیرش نخواهد شد، گردشگران با تجهیزات بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی می‌توانند از بناهای تاریخی و موزه‌های زنجان بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان خاطرنشان کرد: «فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی زنجان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شد.»

مهم‌ترین آثار تاریخی و باستانی استان زنجان شامل گنبد باشکوه سلطانیه، بازار زنجان، مجموعه رختشویخانه، مسجد جامع زنجان، مقبره قیدار نبی در خدابنده، آرامگاه احمد زهرنوش و امامزاده زیدالکبیر در ابهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز