خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خبرداد ؛

صدور مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان / معدن انگوران 99ساله مجوز گردشگری گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۵۱

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جلسه کمیته گردشگری معدنی، با بیان اینکه مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان صادر شد، گفت: معدن انگوران دراستان زنجان مجوز گردشگری گرفت.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در جلسه کمیته گردشگری معدنی که با حضور مدیرعامل ایمپاسکو برگزار شد، با بیان این خبر، گفت: هفته گذشته مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان صادر و در آینده نزدیک این مجتمع معدنی پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

خدایار کریم نژاد،با اشاره به شکل‌گیری کمیته گردشگری معدنی از سال ۹۶ در این شرکت گفت: جاذبه های گردشگری مجتمع های معدنی پتاس خور و بیابانک، سرب نخلک، زغالسنگ البرز مرکزی و سرب و روی انگوران هر ماه در این کمیته پایش می شود و هدف از اجرای طرح گردشگری توسط ایمپاسکو در مناطق معدنی کمک به افزایش اشتغال بومیان منطقه و افزایش رونق اقتصادی آنهاست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت در جلسه کمیته گردشگری معدنی، اظهار داشت: از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی است.

وی با بیان اینکه گردشگری معدنی در معدن انگوران به عنوان بزرگترین معدن روباز سرب و روی خاورمیانه از طرف وزیر میراث فرهنگی نیز مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: این معدن واحدهای اقامتی را در داخل این مجموعه برای اسکان تورهای گردشگر آماده کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدنکاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.

فعالیت معدن سرب و روی انگوران به سال ۱۳۰۱ بر می گردد و این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز