خبرگزاری کار ایران

علیمردانی خبر داد:

مرد جوان نیشابوری که با قرص برنج مسموم شده بود از مرگ حتمی نجات یافت

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۴۱

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی و پژوهشی و درمانی ٢٢ بهمن نیشابور از مسمومیت بیمار توسط قرص برنج که با تلاش تیم درمانی و پزشک طب اورژانس از مرگ حتمی نجات یافت، خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور ، دکتر امیرصادق علیمردانی در تشریح این خبر گفت: بیمار مرد جوانی ٢٧ ساله با خوردن قرص برنج به اورژانس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن مراجعه نموده بود که با تشخیص سریع و به موقع و درمان اورژانسی در بخش اورژانس و بستری بیمار در بخش ای سی یو حال عمومی بیمار بهبود نسبی یافت.

وی در این خصوص افزود: پس از درمان اورژانسی بیمار در بخش ای سی یو، بیمار جهت ادامه درمان به بیمارستان حکیم منتقل شد و بهبودی کامل با وجود مصرف ۳ عدد قرص برنج و ترخیص در طی سه روز بستری، بسیار نادر بوده و مهمترین عامل در نجات جان بیمار با لطف الهی و درمان سریع و بدون فوت وقت در ساعت‌های اولیه درمان است.

متخصص طب اورژانس نیشابور اظهار داشت: بیمار در روز سوم بستری با حال عمومی خوب و پس از انجام مشاوره اعصاب و روان با علایم هشدار و آموزش های لازم به خانواده وی، ترخیص شد.

وی خاطرنشان کرد: فسفید آلومینیوم معروف به قرص برنج، از کشنده ترین مواد شیمیایی(ضد آفت برنج) بوده که به صورت قرص تولید شده و فروش و مصرف آن در کشور ممنوع و غیر مجاز است و مسمومیت با این دارو معمولا با احتمال بسیار بالا منجر به مرگ بیمار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز