خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد؛

ممنوعیت گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۲۷

فرماندار بندر آستارا گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، حسن رستم زاد در بازدید از رودخانه و تصفیه خانه آب بهارستان آستارا اظهار کرد: همکاری شهروندان و گردشگران برای جلوگیری از آلودگی آب شرب ضروری است و هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب شهری با انسداد مسیرهای بالادست رودخانه و پایش مستمر تصفیه خانه، کارهای خوبی برای سلامت آب انجام داده اند.

وی بیان کرد: شبکه آب این شهرستان مربوط به سه دهه پیش است و در فصول گرم سال برای تأمین آب شرب و کشاورزی آستارا با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: امکانات آبرسانی پاسخگوی نیازها نیست و با توجه به افزایش جمعیت و ورود سالانه پنج میلیون گردشگر داخلی و خارجی به آستارا، باید برای تأمین آب شهرستان برنامه مدون تدوین شود.

فرماندار آستارا یادآور شد: در آخرین سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب و افزایش ظرفیت تصفیه خانه آستارا اختصاص یافت و در برنامه ریزی بلند مدت با احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه‌ ملا هادی و انتقال آب از رودخانه چلوند، مشکلات آب برطرف خواهد شد.

رستم زاد گفت: طرح ‌های آبرسانی آستارا در وزارت نیرو پیگیری می‌شود و مسئولان شرکت های آب منطقه‌ای گیلان و آب و فاضلاب شهری و روستایی آستارا، تکمیل طرح ‌ها را در قالب کارگروه های تخصصی پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز