خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

تجاوز به حریم رودخانه موجب تشدید سیلاب می‌شود/ آموزش و اجرای مانور‌های زلزله در بهاباد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۷۵

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به افزایش بارش‌ها در کل کشور و برخی مناطق استان یزد گفت: تجاوز به حریم رودخانه موجب تشدید سیلاب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمود شاکری در نشست بازبینی وضعیت رودخانه ها و سد‌های استان یزد در شهرستان بهاباد با بیان اینکه در بحث رودخانه‌ها و حریم رودخانه در کل کشور مشکلاتی داریم، گفت: خوشبختانه از سال گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم که اهمیت و توجه خاص به رودخانه ها، بازبینی وضعیت سد‌ها و بند‌ها را می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۷ سال خشکسالی در کشور حکم فرما بوده، متأسفانه در بعضی از نقاط کشور به حریم رودخانه‌ها تجاوز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به زلزله خیز بودن کشور ادامه داد: در سطح استان یزد، در شهرستان بهاباد بیشترین زلزله را شاهد هستیم لذا برای آمادگی در برابر زلزله تکلیف این است که آموزش و برگزاری مانورها را جدی بگیریم.

وی عنوان کرد: با توجه به قانون جدید مدیریت بحران کشور، این وظیفه بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده که قرار است با شناسایی گروه‌های هدف، دوره‌های آموزشی برای تشکل‌های مردم نهاد، مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه برای افرادی که در شهرستان بهاباد سکنی دارند طراحی و اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به آتش سوزی اخیر در شهرستان بهاباد و تأکید بر توجه جدی به این موضوع گفت: بحث آتش سوزی در مراتع کشور درحال پررنگ شدن است و می طلبد توجه جدی تری به این موضوع داشته باشیم و آموزش های لازم به شهروندان را نیز دنبال کنیم.

شاکری با بیان اینکه برگزاری مانور‌های تمرینی باعث تقویت هماهنگی بین مدیران دستگاه‌ها می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر سابقه شهرستان بهاباد در زمینه زلزله است، برگزاری مانور زلزله در اولویت کاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز