خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنرمندان باید به نگرش مردم و مخاطبان خود توجه داشته باشند/ از انتقادات سازنده هنرمندان استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۲۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پذیرای نقد سازنده از سوی هنرمندان است، گفت: این اداره کل از هنرمندان و اصحاب فرهنگ که نقدهای کارساز و پیشنهادهای تاثیرگذار در ارتقای هنر تئاتر دارند استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدپور در دیدار فعالان حوزه تئاتر استان، اظهار کرد: در برهه‌ کنونی جهان که تحولی عظیم و گسترده در شیوه‌ زندگی انسان‌ها ایجاد شده، باید جامعه‌ هنری نیز خود را با این رویکردهای جدید همسان و هماهنگ کرده و با شرایط روز جامعه خود را تطبیق دهد.

وی همچنین بر لزوم مخاطب‌پروری در حوزه‌های مختلف هنری تاکید کرد و گفت: امروز دیگر شعار هنر برای هنر اهمیت خود را از دست داده و باید هنرمندان به نگرش مردم و مخاطبین خود نیز توجه داشته باشند و بر این اساس به تولید اثر بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که انجمن نمایش مسئولیت‌های حرفه‌ای و صنفی در عرصه تئاتر را بر عهده دارد، بر لزوم پیگیری‌های این انجمن دررابطه با وضعیت هنرمندان تئاتر تاکید کرد و گفت: استان ما در حوزه تئاتر پتانسیل های چشمگیری دارد و باید انجمن هنرهای نمایشی از این پتانسل‌ها بهره گرفته و در عین حال پیگیر امورات هنری و معیشتی هنرمندان این عرصه، به ویژه در برهه‌ی کنونی باشد.

محمدپور در ادامه سخنان خود از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان خواست تا  حمایت از گروه‌ها و فعالان تئاتری استان را از رویکردهای اصلی خود قرار دهد.

وی بر پافشاری و جدیت این اداره کل در پیگیری و جبران خسارت‌های وارد شده به عرصه فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و گفت: همان اندازه که نقش جهادگران عرصه‌ سلامت در طول دوران شیوع کرونا از اهمیت ویژه‌ای بر‌خوردار است، حضور اصحاب رسانه و هنرمندان در فضای مجازی در جهت اطلاع‌رسانی و همچنین تقویت امید و نشاط اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری نیز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این امر باید مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین از پیگیری‌های این اداره کل برای ایجاد زمینه جهت فعالیت مجدد هنرمندان تئاتر خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارتقای تاب آوری در عرصه‌ی فرهنگ و هنر تاکید کرد.

در این نشست همچنین فعالان حوزه‌ تئاتر استان به تبیین برخی مشکلات این هنر در دوران شیوع کرونا و ... پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز