خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی؛

قلعه تاریخی بابک ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۹۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲ میلیارد تومان برای اجرای عملیات ساماندهی قلعه تاریخی بابک و محدوده گردشگری آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حمزه زاده، در حاشیه بازید از قلعه بابک افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای تسهیل اقامت و رفاه گردشگران، تکمیل کمپ و تجهیز آلاچیق‌های قلعه دره‌سی و ادامه و اصلاح مسیر سنگی این قلعه انجام می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم ساماندهی منطقه قلعه دره‌سی و ایجاد رفاه برای گردشگران، احداث مرکز اطلاع رسانی و مجتمع بین راهی در این منطقه در حال انجام است و تا پایان سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

حمزه زاده، ادامه داد: در زمان کنونی عملیات نیرورسانی محوطه این قلعه تاریخی در حال اجرا است و تدوام این پروژه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در بازدید از این قلعه تاریخی در جریان روند عملیات زیرساختی این منطقه قرار گرفت.

این گزارش می افزاید،قلعه بابک، بنا شده در بالای کوهی به بلندای ۲۳۰۰ متر، در نزدیک به سه کیلومتری شهر کلیبر می‌باشد،این قلعه در زمان ساسانیان ساخته شده و نام خود را از نام بابک خرمدین، رهبر رویارویی با تازندگان (مهاجمین) عرب تا سال ۸۹۳ میلادی، گرفته‌است.این، قلعه در روستای شجاع آباد واقع شده و با نام قلعه قصر جمهور در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۴۵ با شمارهٔ ثبت ۶۲۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز