خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۸۰ درصد دانش آموزان در سامانه فروش کتب درسی نام نویسی کردند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۴۹۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 80 درصد دانش‌آموزان قزوینی در پایه‌های مختلف تحصیلی برای دریافت کتاب‌های درسی در سامانه فروش و توزیع کتب درسی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری اظهار کرد: تا کنون ۱۵۲ هزار دانش آموز قزوینی در پایه‌های دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه‌های هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) در سامانه فروش کتب درسی ثبت نام کرده اند و ابن فرآیند ثبت نام از اواخر فروردین ماه آغاز شده و همچنان تا ۲۳خرداد ماه ادامه دارد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط پیش آمده روش منعطف برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی در نظر گرفته شده است، افزود : با دو روش فردی و گروهی می توان نسبت به سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان اقدام کرد.

اصغری ادامه داد: در بخش فردی والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ورود دانش‌آموزان و با ثبت کد ملی و سریال شناسنامه و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

وی اضافه کرد : همچنین در بخش گروهی نیز مدیران مدارس می توانند از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

این‌ مسئول تاکید کرد: والدین دانش‌آموزان و مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به روش فردی و گروهی اقدام به خرید و ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد : هیچ کتابی در کتاب‌فروشی‌های سطح شهر قزوین ثبت نام و توزیع نخواهد شد.

اصغری تصریح کرد: کم توجهی نسبت به ثبت نام کتب درسی از سوی والدین در ابتدای سال می‌تواند مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد کند که توصیه می شود مدیران مدارس و والدین برای ثبت نام پیش از اتمام زمان مقرر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی دانش آموزان در محل تحصیل مندرج در سامانه ثبت توزیع خواهد شد، افزود : اگر محل تحصیل و یا پایه تحصیلی دانش آموزی تغییر کند ، نیمه دوم مرداد ماه شرایط ویرایش اطلاعات مجدد فراهم خواهد شد و والدین هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

استان قزوین دارای ۲۵۰هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز