خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد:

مهار آتش‌سوزی در پارک ملی خائیز تا عصر امروز/ عوامل آتش‌سوزی شناسایی شدند/ سازمان هیچ بالگرد آبپاشی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۴۴۱

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه و بویراحمد تا عصر امروز مهار می‌شود.

به گزارش ایلنا، جمشید محبت خانی در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: وضع کنترل آتش سوزی در منطقه بهتر است و اگر بالگرد‌ها زودتر برسند، بقیه آتش سوزی هم خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: پارک ملی خائیز ۱۸ هزار هکتار است که هزار هکتار از آن طعمه آتش شده و اصلی‌ترین علت آن عامل انسانی گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: دو عشیره خارج از منطقه حفاظت شده بر اثر اختلاف، زمین کشاورزی یکدیگر را آتش می‌زنند و آتش به منطقه حفاظت شده سرایت می‌کند؛ عوامل آتش سوزی شناسایی شدند و به زودی تحویل دستگاه قضا می‌شوند.

محبت خانی افزود: اگر ما تمام امکانات کشور را باز هم به کار بگیریم، زمانی که آتش سوزی اتفاق می‌افتد برای مهار آن دچار مشکل خواهیم شد لذا از مردم درخواست می‌کنیم در پاسداشت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت:​ سازمان حفاظت محیط زیست هیچ بالگرد آب پاشی ندارد و تجهیزات مهار آتش سوزی در اختیار پاسگاه‌های محیط بانی نیست.

محیط بانان نسبت به جغرافیای منطقه اشراف کامل دارند، اما زمانی که تجهیزات وجود نداشته باشد، محیط بان نیز کاری از دستش بر نمی‌آید چرا که در برخی از مناطق موبایل و بیسیم آنتن نمی‌دهد و باخبر کردن عوامل دیگر برای مهار آتش سوزی زمان زیادی می‌برد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست افزود:​ در سال ۹۸ تا قبل از پاییز ۵۰۷ هکتار از مناطق حفاظت شده طعمه آتش سوزی شد که نسبت به سال ۹۷ دو درصد کاهش داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز