خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تعاملات دوجانبه ایران و افغانستان در حوزه تجارت راهی برای توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۳۱۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: درحال حاضر کشور افغانستان نیازهای خود را از بازار ایران تامین می‌کند و افزایش صادرات نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند.

محمدرضا مس‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ، در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس صنعت، معدن و تجارت تایباد اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی نیاز به ارز است و دست یافتن به این مهم در گرو تعاملات تجاری با کشورهای همسایه می‌باشد، از آنجا که خراسان رضوی در همسایگی کشور افغانستان قرار گرفته فرصت مناسبی برای ایجاد این تعامل به وجود آمده با افزایش صادرات می‌توان ارز لازم را به دست آورد.

وی با اشاره به افزایش تعاملات دوجانبه تجاری افزود: افغانستان تمایل به معاملات دوجانبه با ایران را دارد و برای تراز کردن این تعامل باید کالاهای مورد نیاز را از کشور همسایه تهیه کرد، در این معامله می‌توان به ارز مورد نیاز دست یافت و همچنین تراز تجاری را هم رعایت کرد.

مس‌فروش ادامه داد: بازارچه مرزی یکی از بسترهای مناسب برای توسعه اقتصادی بشمار می‌رود، سازمان صمت به دنبال آن است هرچه زودتر مشکلات بین المللی بازارچه مرزی را برطرف کند تا از این فرصت برای توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه بهره‌مند شود؛ در حال حاضر گرم شدن روابط تاجیکستان با ایران فرصتی برای رشد اقتصادی فراهم کرده است.

وی با اعلام اینکه 43 برنامه محوری در سه حوزه صنعت، معدن و بازرگانی مورد بررسی است، بیان کرد: از این تعداد 19 برنامه به استان خراسان رضوی محول شده و با توجه به شعار امسال با عنوان «جهش تولید» تقویت در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال بیشتر مورد توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر پس از حوزه خدمات که بیشترین اشتغال را فراهم کرده حوزه صنعت توانسته زمینه اشتغال برای 200 هزار نفر نیرو را در این استان فراهم کند، همچنین 10 هزار نفر در حوزه معدن فعالیت دارند.

گفتنی است، در مراسم امروز از زحمات محمد اشرفی تقدیر شد و طی حکمی محمد کریمی به ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تایباد منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز