خبرگزاری کار ایران

برداشت ۲۰ تن گل محمدی در سال جاری از گلستان‌های نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۲۱۴

مدیر جهادکشاورزی نیشابور از برداشت ۲۰ تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد علی فرهمند راد با بیان اینکه برداشت گل محمدی شهرستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و با همت کشاورزان تولید کننده برداشت این محصول آغاز شده است، گفت: در حال حاضر ۲۵ هکتار از اراضی نیشابور زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است که انتظار می‌رود از باغات بارور معادل ۲۰ تن محصول برداشت شود.

وی در این باره افزود: وجود آفت و بیماری‌های کمتر، قیمت مناسب، هزینه جاری پایین، مقاوم نسبت به خشکی و سرمازدگی این گیاه از جمله عوامل موثر بر رشد توسعه آن است.

فرهمند با اشاره به اینکه اقدامات ترویجی و کلاس‌های آموزشی جهادکشاورزی از جمله اقدامات حمایتی در این زمینه محسوب می‌شود، اظهار داشت: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی مانند؛ تهیه اسانس، گلابگیری، مرباسازی و تهیه غنچه خشک از جمله ضروریات فعالیت‌های جانبی در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی این محصول است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور افزود: با توجه به جوان بودن گلستان‌های موجود در نیشابور، میانگین برداشت در شهرستان ۲۰۰۰ کیلوگرم در هکتار است و این در حالی است که در سال چهارم بیشترین میزان تولید را دارد که میانگین آن ۳۰۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از آذرماه تا پایان اسفندماه کشت می‌شود و از فروردین تا اردیبهشت ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می‌شود، خاطر نشان کرد: این گیاه ١٢ سال گل می‌دهد و صرفه اقتصادی آن از سال سوم چشمگیر است، و بعد از ١٢سال شاخه این گیاه به اندازه ٢٠ سانتی متر بریده و باغستان جدید احداث می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز