خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های سازمانهای مردم نهاد در احیای کامل دریاچه ارومیه/خشکی دریاچه ارومیه، تهدیدی جدی برای مردم و زیست‌بوم منطقه است

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۳۳

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهتمام جدی مدیریت ارشد استان برای احیای کامل دریاچه ارومیه، گفت: تحقق این امر بدون همراهی و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و بر این اساس باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با قدردانی از تلاش دستگاه‌های مسئول برای تثبیت وضعیت و احیای این دریاچه، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم یکی از نگرانی‌های جدی مردم استان، تهدید خشک شدن دریاچه ارومیه بود و با دستور رئیس جمهور در نخستین جلسه هیأت دولت، اهتمام جدی برای احیای این دریاچه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه، تهدیدی جدی برای مردم و زیست‌بوم منطقه است، افزود: میزان بارندگی‌ها در سال 91 نیز همانند سال 98 بود، اما در آن مقطع دریاچه ارومیه روزبه‌روز به سمت خشک شدن پیش می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بارندگی‌های مناسب سال گذشته، دولت نیز اقدامات ارزشمندی برای تثبیت وضعیت دریاچه انجام داده که انتظار می‌رود با تخصیص کامل اعتبارات و تسریع در تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، شاهد احیای کامل این زیست‌بوم طبیعی باشیم.

پورمحمدی اظهار کرد: امسال به‌رغم کاهش بارندگی‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته و همچنین افزایش دمای هوا، وضعیت دریاچه ارومیه مساعد است که البته باید به این میزان بسنده نکرده و تلاش‌های خود را برای احیای کامل نگین آذربایجان به کار گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کنار توجه به اقدامات عمرانی و کالبدی، نباید از برنامه‌های عملیاتی در زمینه فرهنگی و اجتماعی غافل شد، افزود: بدون توجه به مشارکت مردم، اجرای بسیاری از تصمیمات با مشکل مواجه شده و در بعضی موارد نیز قابل اجرا نیست.

وی، خواستار تخصیص کامل و به‌موقع اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه شد و گفت: به‌رغم مشکلاتی همچون شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع دولتی، هیچ یک از پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه تعطیل نشده و از این پس نیز با قدرت ادامه می‌یابد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان و تعدادی از اعضای شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌یافته برای احیای دریاچه ارومیه، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف این حوزه بیان کردند.

آخرین وضعیت اجرای طرح‌های در دست اجرای احیای دریاچه ارومیه شامل مسیرگشایی رودخانه‌ها، انتقال آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، رهاسازی حقابه دریاچه از رودخانه‌ها و سدها، اصلاح الگوی کشت در پیرامون دریاچه و روند پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز