خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرداد:

جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس از نیمه خرداد برگزار می‌شود/ توجه به مسایل اقتصادی و معیشتی اولویت مهم و محوری مجلس یازدهم

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۸۹

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی به احتمال زیاد از نیمه خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرهنگی،توجه به مسایل اقتصادی و معیشتی را اولویت مهم و محوری مجلس یازدهم دانست و افزود: پیش بینی می شود در صورت اتمام جلسات جمع بندی هیات رئیسه و کمیسیون آئین نامه داخلی و به نتیجه رسیدن این جلسات، از فردا (یکشنبه) امتیاز بندی افراد برای عضویت در کمیسیون ها انجام و سپس تعیین کمیسیون ها هم نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه آئین‌نامه داخلی مجلس درباره امتیازبندی کمیسیون ها کلیاتی را مطرح کرده است اما نحوه اجرای آن در دستور المعل آئین نامه ذکر شده است، اظهار داشت: تحصیلات، سوابق اجرایی مرتبط، نمایندگی مجلس در دوره های قبلی و سابقه عضویت در کمیسیون از جمله شرایط عضویت ها است و هر یک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم های امتیازبندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کنند و سپس به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی حداکثر تا سه روز باید فرم ها را به هیات رئیسه مجلس تحویل ‌دهند.

فرهنگی ادامه داد: ابتدا کمیسیون هایی که بیشترین متقاضی را دارند در هیات رئیسه بررسی خواهد شد و نمایندگانی که امتیازات بیشتری دارند در این کمیسیون‌ها به ترتیب عضو می شوند و کمیسیون هایی هم که متقاضی کمتری دارند نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

وی گفت: جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی فردا یکشنبه 11 خرداد تشکیل خواهد شد و طی این جلسه به اعتبار نامه های منتخبان که از سوی شعب مشخص شده، رسیدگی می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درباره اسکان نمایندگان در تهران نیز ، افزود: در این خصوص بدون کوچکترین حاشیه ای مجلس کار خود را آغاز کرده است و تلاش می شود نمایندگان از اسکان موقت خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز