خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ایلنا خبر داد:

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ مردم از دورهمی‌ها پرهیز کنند/ نگران افزایش بستری‌ها در روزهای آتی هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی، از مردم خواست از دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی پرهیز کنند.

محمدحسین صومی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده و طبق اعلام وزارت بهداشت جزو استان های قرمز کشور هستیم، اضافه کرد: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جاهای پر خطر و شلوغ و پرتردد است.

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی افزود: همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هم اکنون نیازمند اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی و به ویژه از سوی بهبود یافتگان کرونا هستیم.

وی اظهار کرد: اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

وی افزود: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده‌ و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسما و خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود سریع کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

وی به کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: قبلا تعداد بستری‌ها در روز ۱۵۰ الی ۱۸۰ نفر بود که تعداد مجموع بستری‌ها در استان ۸۰ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و در روز به طور متوسط سه فوتی داریم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتدای شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، تعداد کل مبتلایان در این استان ۸۸۲۰ نفر و تعداد فوتی‌ها 467 نفر اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده هستند.

نگران افزایش بستری‌های کرونا در روزهای آتی هستیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر چند تعداد فوتی‌ها و بستری‌های بیماری کاهش یافته است، اما با توجه به افزایش موارد مثبت، نگران افزایش بستری‌های کرونا در روزهای آتی هستیم.

عباسعلی درستی در یک  گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: هر روز حدود 100 مورد کرونا مثبت در استان داریم و ممکن است تعداد بستری‌ها و بیماران از ظرفیت سیستم بهداشت و درمان فراتر باشد و منجر به فاجعه در استانمان شود.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که کرونا شوخی بردار نیست و اگر هوشمندانه عمل نکنیم، بیماری با سرعت بیشتری انتشار می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا در کشور ما هم مانند دیگر کشورها هنوز تمام نشده است و ادامه دارد و اگر مردم پروتکلهای بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت نکنند، بیماری دوباره گسترش پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: اکثر مردم در آذربایجان شرقی به هشدارها توجه کرده و موارد مورد تاکید را رعایت می‌کنند، اما عده کمی با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در جمع‌ها حاضر شده و به بهداشت فردی اهمیتی نمی‌دهند.

وی بیان کرد: در برخی موارد مانند مراجعه به نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و جاهای دیگر اصول بهداشتی و فاصله مورد تاکید از سوی مردم رعایت نشده و از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی، افزایش گردشگران را از دیگر علل احتمالی افزایش آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن زمان شیوع کرونا نمی‌توان فعالیت‌های اجتماعی را تعطیل کرد، از این رو برای ادامه فعالیت‌ها باید اصول بهداشتی را رعایت و هوشمندانه عمل کنیم و از شستن دست‌هایمان خسته نشویم.

درستی در ادامه با اشاره به بازگشت ساعات کار ادارات به حالت عادی، اظهار کرد: هم کارمندان و هم مراجعان همگی به موظف به استفاده از ماسک هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: آبدارخانه ادارات تعطیل هستند و مدیران هم باید در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز