خبرگزاری کار ایران

امروز در خراسان جنوبی انجام شد؛

بهره برداری از سد سیاهو با حضور وزیر نیرو در سربیشه

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۹۹۰

سد سیاهوی شهرستان سربیشه به عنوان دومین سد بزرگ خراسان جنوبی، امروز با حضور رضا اردکانیان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، ساخت این سد از سال ۸۵ شروع شد و با هزینه ۸۰ میلیارد تومان به اتمام رسید.

سرپرست آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: این سد از نوع خاکی-هسته رسی با ارتفاع ۳۹ و ۳۲ متر از پی و بستر رودخانه و طول و عرض تاج ۳۵۲ و ۹ متر است که با ذخیره سازی آب، ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را سیراب می‌کند.

قندهاری، ظرفیت جمع آوری آب در سد سیاهو را ۱۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این سد دومین سد بزرگ خراسان جنوبی است که با بهره برداری از آن، ظرفیت ذخیره‌سازی آب در این استان به ۸۱ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سد سیاهو می‌تواند در تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی این شهرستان نقش مهمی ایفا کند، گفت: رونق کشاورزی در اراضی پایین دست، مهار روان آب‌ها و همچنین ایجاد اشتغال از دیگر برکات این طرح است.

سد سیاهو در ۶۵ کیلومتری شرق شهرستان سربیشه و ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند بر روی رودخانه‌ای به همین اسم ساخته شده که حوضه‌ آبریز آن ۳۰۲۸ کیلومترمربع است.

علاوه بر افتتاح این سد، طرح تامین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان جنوبی نیز امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی سربیشه نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز