خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

میزان غرق شدگی در قزوین هم تراز استان‌های شمالی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۹۰۰

دادستان قزوین گفت: استان قزوین در میزان غرق شده‌ها طی یک سال در ردیف استان‌های شمالی قرار دارد که مستلزم اقدام جدی از سوی دستگاه‌های متولی برای کاهش این آمار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی اظهار کرد: استان قزوین اگرچه همانند استان‌های شمالی دریا و ساحل ندارد ولی یک کانال به طول چندین کیلومتر دارد که قبلا خارج از محدوده شهر بوده ولی الان در داخل محدوده واقع شده و بخشی از آن از مرکز شهر عبور می‌کند.

دادستان قزوین ادامه داد: متاسفانه خواه یا ناخواه افرادی به صورت غیرمجاز وارد این کانال‌ها یا رودخانه‌ها می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

قاسمی افزود: اولین توصیه ما این است که خانواده‌ها با فرهنگ سازی و احتیاط بیشتر کمک کنند و از غرق شدگی افراد در دریاچه‌ها، کانال‌ها و سدها پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: اقدامات زیادی برای پیشگیری از غرق شدگی در استان از قبیل ایمن سازی‌ها و نصب تابلوهای هشدار انجام شده اما کافی نبوده است.

مقام قضایی استان ادامه داد: در حال بررسی هستیم که حق بیمه پرداختی از سوی سازمان‌های مرتبط بابت غرق شدن افراد بسیار بیشتر از ایمن سازی محیط‌های مشکل دار است و در واقع به نوعی تضییع حقوق بیت المال در این زمینه صورت می‌گیرد.

دادستان قزوین افزود: اخیرا مکاتبه‌ای با سازمان‌های متولی به ویژه آب منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های استان که بیشتر غرق شدگی پیرامون آنها اتفاق می‌افتد و امکان دارد که افراد در معرض آسیب قرار گیرند و بعدها شکایاتی علیه این سازمان‌ها ارایه کنند، انجام شده که حتما موضوع ایمن سازی در دستور کار آنها قرار گیرد.

قاسمی بیان کرد: باید سازمان‌های متولی در زمینه پیشگیری از وقوع غرق شدگی با استفاده از نیروهای محلی، نصب تابلوهای هشدار و ایجاد موانع فیزیکی اقدام کنند تا بتوانیم از آسیب دیدن شهروندان و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کنیم.

سال گذشته در استان قزوین ۱۸ نفر و در سال جاری تاکنون ۶ نفر در رودخانه‌ها، کانال‌ها و سدهای استان غرق شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز