خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد:

ثبت نام 290 بنگاه آسیب دیده در هرمزگان برای دریافت تسهیلات دوره کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۸۲۹

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از مجموع بنگاه‌های آسیب دیده متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در استان، تاکنون 458 واحد واجد شرایط شناخته شده که 290 بنگاه جهت دریافت تسهیلات این دوره در سامانه کارا ثبت نام و به دستگاه‌های اجرایی ارسال شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هادی ابراهیمی عنوان کرد: این تسهیلات حمایتی برای رسته های شغلی در بنگاه‌ها که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات حمایتی کرونا، صرفا به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که کد کارگاهی داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند.

ابراهیمی اظهار کرد: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده ۱۶ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات به صورت ۲ مرحله‌ای بوده که در مرحله اول 50 درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب‌ و کار پرداخت و مابقی نیز یک ماه بعد از آن و پس از تأیید دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

 با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها و مشاغل تحت تاثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز