خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگاه اسفرورین خبر داد:

حکم تهیه اقلام بهداشتی برای متهم پرونده ای در شهر اسفرورین قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۶۹۳

رئیس دادگاه عمومی بخش اسفرورین گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری و اجرای سیاست مجازات‌های جایگزین حبس، یک متهم در قزوین به تهیه اقلام بهداشتی مکلف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله اکبری با اعلام این خبر افزود: فردی به اتهام نگهداری اسلحه بدون پروانه مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و حکم دستگیری و جلب وی صادر شد.

وی اضافه کرد: حبس این متهم با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی، فقدان سابقه کیفری، جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری، پیشگیری از تبعات منفی حبس برای جامعه و خانواده متهم، حمایت از خانواده‌های بی بضاعت و ایجاد فرهنگ همدلی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به مجازات‌های جایگزین حبس تبدیل شد.

اکبری افزود: با توجه به صدور رای جایگزین حبس متهم ۲۰۰ بسته کامل اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را تهیه و به مرکز بهداشت شهر اسفرورین جهت توزیع میان خانواده‌های بی بضاعت این حوزه قضایی تحویل داد.

این مسئول گفت: دادگستری استان در سال جاری با برنامه ریزی از مجازات‌های جایگزین حبس که یک ظرفیت قانونی است و سایر مواد قانونی برای کاهش ورودی به زندان و جلوگیری از افزایش موجودی پرونده محاکم همانند معافیت از کیفر و ... استفاده بیشتری خواهد کرد.

سال گذشته به منظور کاهش جمعیت کیفری استان هفت هزار و ۹۶۸ رای جایگزین حبس صادر شد که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ مورد قبول درخواست تخفیف مجازات، ۲ هزار و ۶۰ مورد جزای نقدی، ۲۲۸ مورد مجازات جایگزین و مابقی مربوط به سایر موضوعات کاهش جمعیت کیفری بوده است.

شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان استان قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز