خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد کشور مطرح کرد:

هدفگذاری برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۷۸

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ایجاد ۲۰۰ هزار شغل اولویت این نهاد در سال جاری است، گفت: از سال ۷۴ تا ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید مرتضی بختیاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات در استان گیلان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی نیز بهره داری و واگذار شده است، گفت: در همه استان‌های کشور تفاهم نامه‌هایی در زمینه ساخت مسکن محرومین مبادله شده و بیش از اعتباراتی که در اختیار داشته ایم شاهد رشد پروژه‌ها بوده ایم.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۱۶ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه اشتغال برای این نهاد پیش بینی شده بود که از این میزان ۱,۹۰۰ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی بوده است، افزود: کمیته امداد ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل با پرداخت چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته در سطح کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اگر با شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه نمی‌شدیم میزان اشتغال به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسید، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند ۵۵ هزار اشتغال خانگی مربوط به این زنان توسط کمیته امداد ایجاد شد.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه امسال بر اساس تبصره ۱۶ چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از اهداف ما در سال ۹۹ ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید است.

وی توانمند سازی مددجویان تحت پوشش و خارج کردن آنها از چرخه حمایتی این نهاد را یکی دیگر از اولویت‌ها عنوان و اظهار کرد: از سال ۷۴ تا پایان ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اشتغالزایی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شده اند که سبب کاهش دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از مجموع هزینه‌های این نهاد شده است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت هزار و واحد مسکن مددجویی در استان گیلان، گفت: تلاش می‌شود این واحدهای تا پایان امسال تأسیس و تحویل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز