خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی کرمان:

درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان شناسنامه‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۴۳

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طرح شناسنامه دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف حفظ و تهیه بانک اطلاعاتی این درختان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، فریدون فعالی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بررسی وضعیت فعلی درختان، ساماندهی و حفاظت این درختان در حال انجام است، افزود: در شناسنامه هر یک از درختان باغ شاهزاده ماهان، اطلاعاتی همچون سن تقریبی و ضخامت درختان، گونه، مختصات و نشانی محل و همچنین نحوه آبیاری آنها ثبت می شود.

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان اظهار کرد: موضوع حفظ و نگهداری درختان موجود در باغ شاهزاده ماهان با جدیت دنبال می شود و از بازدید کنندگان و گردشگران این باغ تاریخی درخواست می شود نسبت به حفظ و حراست این درختان توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه درختان سرو و چنار و همچنین کاج باغ شاهزاده ماهان دارای قدمت بالایی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ درخت تاریخی در این باغ وجود دارد.

فعالی خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای سبز و پوشش گیاهی این باغ تاریخی از اولویت های اصلی پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز