خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

تک رقمی‌شدن نرخ بیکاری در گیلان نیازمند بودجه ۱۵۰ میلیاردی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۱۲

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ بیکاری در این استان ۱۰.۳ درصد بوده است، گفت: تک رقمی شدن نرخ بیکاری گیلان در پایان سال جاری نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه است.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری، اظهار کرد: گیلان جر نخستین استان‌های درگیر با ویروس کرونا در کشور بود به گونه‌ای که در کمتر از دو هفته بیش از دو هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا در استان گیلان، افزود: وجود این ناهماهنگی‌ها با توجه به مشخص نبودن پروتکل‌های قطعی درمان و همچنین حجم بالای کمبودها در حوزه تجهیزات و زیرساخت‌ها طبیعی بوده است.

استاندار گیلان به همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم این استان و تلاش فداکارانه کادر درمان و پرستاران اشاره و با بیان اینکه در سایه این همکاری‌ها در کمتر از ۱۵ روز به یک ثبات رسیدیم، گفت: از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته شاهد روند نزولی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی بودیم.

تعریف ۱۲۸ پروژه در زمینه تحقق شعار «جهش تولید» در گیلان

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، تأکید کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان در راستای تحقق این شعار برگزار و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته شده تا برنامه‌های خود در همین راستا تهیه و تدوین کنند.

زارع با تأکید بر ضرورت پروژه‌های باقیمانده در حوزه اقتصاد مقاومتی از سال گذشته، بیان کرد: با حمایت‌های دولت شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۳.۵ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان گیلان هستیم.

وی با اشاره به بهره برداری از هفت پروژه اقتصاد مقاومتی و با بیان اینکه چهار پروژه بالای ۷۰ درصد در این حوزه وجود دارد، ادامه داد: باقی پروژه‌ها از و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد ی برخوردار است که حداکثر تا هفته دولت بهره برداری می‌شود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه به رغم وجود مشکلات و دشواری‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا به دستگاه‌ها برای تعریف پروژه‌های دارای قابلیت اشتغال در استان تأکید شده است، اظهار کرد: برای امسال ۴۱ پروژه با اشتغال زایی برای سه هزار و ۳۱۱ نفر در حوزه اقتصاد مقاومتی در گیلان تعریف و تصویب شده است.

وی با اشاره به معرفی ۱۲۸ پروژه در حوزه جهش تولید در گیلان، افزود: از این تعداد ۹۲ پروژه با اشتغالزایی برای شش هزار و ۶۶۴ نفر قطعی است.

تصویب ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی سال ۹۹ در گیلان

زارع با بیان اینکه با بهره برداری از این تعداد پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید شاهد زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در استان گیلان فراهم می‌شود، گفت: نرخ بیکاری گیلان در سال ۹۷ بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دولت ۱۱.۴ درصد بوده که با تلاش‌های صورت گرفته و فعالیت بخش خصوصی در پایان سال گذشته به ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان ۴۳.۵ درصد است، ادامه داد: برای امسال بر اساس همین پروژه‌ها و تبصره‌های مختلف ایجاد ۱۸ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی تصویب شده که از این تعداد سه هزار و ۶۵۵ شغل با دریافت تسهیلات دولتی و مابقی بدون دریافت تسهیلات محقق می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان گیلان نیازمند اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی هستیم، تصریح کرد: برای رسیدن به این نرخ هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز