خبرگزاری کار ایران

توضیحات دادگستری گیلان درباره قتل رومینا 13 ساله در تالش/ آقایی: پدر رومینا اعتماد بازپرس را جلب کرده بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۴۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت : پدر با ملاطفت و مهربانی اعتماد بازپرس را برای بازگرداندن دخترش به خانه جلب کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ارتباط با قتل یک دختر 14ساله در یکی از روستاهای شهرستان تالش گفت : در تاریخ 28 اردیبهشت این دختر به همراه جوانی به قصد ازدواج از منزل متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدر این دختر شکایتی تحت عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می کند.

احمد آقایی ادامه داد : پرونده جهت بررسی در دستور کار دادسرا قرار می گیرد و پس از دستگیری پسرجوان ؛ نامبرده به مدت 24 ساعت بازداشت می شود.

وی افزود: با اطلاع رسانی دادسرا ؛ پدر و مادر و بستگان دختر متواری به دادسرا مراجعه می کنند و دختر را مورد تفقد و تلطف قرار می دهند ؛ بازپرس با مشاهده اینکه پدر از روی مهربانی و گذشت از اشتباه دختر چشم پوشی کرده است ؛ وی را تحویل خانواده می دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: پدر دختر با ملاطفت و مهربانی که به خرج می دهد اعتماد بازپرس را جلب می کند و به همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته است.

احمد آقایی در تشریح چگونگی قتل گفت: پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می شود آنها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می شوند و فردای آن روز به روستای خود مراجعت می کنند که در هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده، پدر با دو ضربه داس به گردن دختر، وی را به قتل می رساند.

وی اضافه کرد: پدر این دختر بلافاصله پس از این اقدام از کار خود پشیمان می شود و از خانه بیرون می آید و تقاضای کمک می کند که بی فایده است و متاسفانه این دختر 14ساله به دلیل تعصب مذموم و مسموم پدر که در دین و عرف ما مورد پذیرش نیست، به قتل می رسد.

احمد آقایی علت بروز چنین خشونت‌هایی را فقر فرهنگی و رکود فکری عنوان کرد و گفت : والدین باید به نیازهای روحی ، عاطفی و روانی فرزندان خود به ویژه در دوران بلوغ توجه کنند ؛ چرا که عدم آگاهی والدین از شیوه‌های تربیتی پیامدی جز رکود فکری ندارد و متاسفانه این رکود ، گاهی منجر به تعصبات مذموم و در نتیجه آن بروز چنین خشونت هایی می شود.

احمد آقایی اضافه کرد : پدر دختر در حال حاضر در بازداشت است و پرونده این قتل درباره  رابطه نامشروع و آدم ربایی نیز  در دادسرا در حال رسیدگی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز