خبرگزاری کار ایران

فرهمندزاده مطرح کرد:

تقویت شوراهای حل اختلاف / بسیاری از پرونده‌ها با کدخدامنشی حل شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۵۰

رئیس‌حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با تأکید بر تقویت شوراهای حل اختلاف گفت: بسیاری از پرونده‌های مهم و اختلاف‌برانگیز در شورای حل اختلاف با کدخدا منشی حل‌شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مجید فرهمندزاده در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگاه عمومی اظهار داشت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید برای هر یک از جرائم و دعاوی حقوقی در حوزه نیز برنامه ویژه پیشگیرانه، تدوین و اجرا کرد.

وی جرایم سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصرف عدوانی، مزاحمت، توهین، فحاشی و خلع ید و دعاوی حقوقی مانند مطالبه وجه، دعاوی خانواده را از جمله موضوعات دارای فراوانی پرونده در دستگاه قضایی ذکر کرد و بیان داشت: برای هر یک از موضوعات می توان برنامه های پیشگیرانه وضعی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی ویژه ای طراحی و اجرا کرد.

این مقام قضایی بر تقویت شورای حل اختلاف صلحی، تأکید کرد و گفت: حل و فصل دعاوی با کدخدا منشی و توافق و تراضی طرفین از طریق شورای حل اختلاف، بسیار بهتر و اثر گذارتر از فصل خصومت با حکم در دادگاه است.

وی موضوع احیا حقوق عامه و تصویب دستورالعمل نظارت و پیگیری آن از سوی رئیس قوه قضاییه و گسترش عدل، دفاع از آزادی های مشروع، و مبارزه با فساد را از مسائل مورد اهتمام قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: از جمله مسائلی که در سند تحول قوه قضاییه و همچنین حکم ابلاغ آیت ا... رئیسی، توسط رهبر معظم انقلاب به آن تأکید گردید، مباحث مبارزه با فساد و برخورد با دانه درشت ها بود که در استان نیز بازپس گیری هزاران هکتار اراضی دولتی در پرونده های مختلف نمونه ای از این تلاش هاست.

فرهمندزاده به بحث جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) به عنوان سال جهش تولید در سال جاری، همه ارکان اجرایی و قضایی باید در جهت تحقق این اصل مهم بسیج شوند و در این مسیر از هیچ تلاشی رویگردان نباشند.

به گزارش ایلنا در این نشست ضمن تجلیل از تلاش های محمدتقی کریمی، مهدی غلامی زاده به عنوان سرپرست دادگاه عمومی بخش نیز معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز