خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

مبارزه با ملخ‌های مراکشی در ۱۵ هزار هکتار از اراضی قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۷۵

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات مقابله با ملخ‌های مراکشی در سطح ۱۵ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی کشاورزی استان قزوین در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یوسف درخشان اظهار کرد: با توجه به اقدامات به موقع و پیشگیرانه، تاکنون خسارت خاص و قابل توجهی از ناحیه این آفت به باغ ها و مزارع استان وارد نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: بخش هایی از اراضی کشاورزی تاکستان و قزوین امسال با آفت ملخ مراکشی روبرو بودند.

درخشان ادامه داد: سال گذشته نیز عملیات پایش، ردیابی و شناسایی کانون های ملخ مراکشی در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به انجام رسیده بود و مبارزه با این آفت نیز در سطح ۱۰ هزار و ۴۳۸ هکتار به انجام رسید.

وی به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان در صورت مشاهده ملخ مراکشی در اراضی خود مراتب را برای پیگیری لازم به منظور مقابله با این آفت به مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

ملخ مراکشی یک حشره زیان آور برای محصولات کشاورزی به شمار می رود.

در صورت مبارزه نکردن با این آفت خسارت زیادی به اراضی کشاورزی بویژه مزارع غلات وارد می شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز