خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد؛

افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه زباله سراوان گام اول در جهت حل نهایی معضل زباله منطقه است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۸۶

فرماندار رشت با اشاره به افتتاح پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان در آینده نزدیک، گفت: افتتاح این پروژه گام اول در جهت حل نهایی مشکلات سایت زباله سراوان محسوب می شود و باید سایر پروژه های مرتبط با زنجیره مدیریت پسماند شهرستان رش پرشتاب پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده در جلسه کارگروه پیگیری پروژه ساماندهی سایت زباله سراوان که با حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان و شهردار رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه تلاش مضاعف شهرداری و مسئولین ذیربط در خصوص مرتفع نمودن معضلات سایت زباله سراوان شایسته تقدیر است، اظهار داشت: علیرغم همه تلاش های مجدانه شهرداری رشت، با توجه به حساسیت بالای مسئله که در طی سالیان سال مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است همچنان ممکن است گله‌مندی‌هایی در فرایند اجرای این پروژه وجود داشته باشد که ضرورت شتاب‌بخشی به روند اقدامات را دوچندان می کند.

فرماندار رشت ادامه داد: تاکید بر حرکت شتاب وار این پروژه به کرات در جلسات مختلف پدافند غیرعامل و حتی جلسات کشوری مطرح شده و خوشبختانه در راستای رفع دغدغه های مردم شریف منطقه سراوان، تاکنون روند پیشرفت کار با مصالحه، صبر و همکاری همگانی، بدون مشکل خاصی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: افتتاح پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان گام اول در راستای حل مشکلات این سایت است و باید از این فضای روانی مناسبی که بر پایه اعتماد متقابل مابین مسئولان و مردم ایجاد شده به عنوان فرصتی در راستای اجرای سایر پروژه‌های ساماندهی سایت زباله سراوان، افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست، احداث کارخانه دستگاه زباله‌سوز و حل نهایی معضلات سایت زباله سراوان بهره گرفته شود.

 مومنی زاده در ادامه تصریح کرد: از شهرداری رشت انتظار می رود که مدیریت پروژه پسماند زباله را همچنان در اولویت وظایف خویش قرار دهد تا با اراده، تلاش و پیگیری در جهت رفع کامل این مشکل گام های بلندی برداشته شود.

فرماندار رشت با اشاره به فرا رسیدن فصول گرم سال و احتمال افزایش تجمع حشرات در سایت زباله سراوان، تاکید کرد: باید کلیه اقداماتی که در ارتباط با سم پاشی محل دپوی زباله و پیشگیری از تجمع حشرات صورت می گیرد  با دقت و درزمان بندی دقیق انجام گیرد تا از افزایش نگرانی و دغدغه  ساکنین این منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز