خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

البرز بهترین استان برای احداث "خانه اقوام" است/ تلاش برای کسب رتبه برتر سال در حوزه صنعت بوم گردی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۱۲

معاون عمرانی استانداری البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای احداث "خانه اقوام" در البرز، گفت: حضور اقوام ایرانی در البرز یک فرصت است و هیچ استانی همچون البرز ظرفیت حضور اقوام مختلف را ندارد لذا باید با مدیریت و برنامه ریزی از این فرصت در راستای رونق صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی، استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، علی درویش‌پور در نشستی با حضور سرپرست اداره کل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی البرز و جمعی از فعالان گردشگر استان، اظهار داشت: وضعیت گردشگری در البرز مناسب نیست در حالی‌که به واسطه اقلیم مناسب که نگین غرب کشور است به دلیل مجاورت تهران، تنها به عنوان معبر، شناخته می‌شود.

وی افزود: فروردین ۹۸ که درگیر حوادث طبیعی بارندگی و سیل بودیم با وجود تاکید بر عدم مسافرت نوروزی، اما در بازه ۳ هفته‌ای، بالغ بر ۴۰ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز، ثبت شد.

درویش پور گفت: حتی اگر بتوان حدود ۱۰درصد از این گردشگران عبوری را جذب کنیم به نفع البرز خواهد بود و این درحالی است که در سال گذشته، بازدید از البرز، رتبه کمی را در کشور به خود اختصاص داد.

معاون پیگیری امور عمرانی استانداری البرز از تالاب صالحیه، تپه ازبکی با قدمت تاریخی، کاخ مروارید، دشت رنگین اشتهارد، جاده چالوس و طالقان به عنوان نمونه های مقاصد گردشگری یاد کرد و گفت: خیلی از مناظر روستاهای البرز از دهکده های توریستی سوسیس زیباتر است اما بدون بسترسازی و نگاه اقتصادی، دیده نمی‌شود لذا باید برای بوم گردی متناسب با تغییرات، حرکت کرد و طبق ذائقه مردم کار کرد.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: توسعه زیرساخت، نیازمند منابع دولتی است و همیشه بخش خصوصی در این مورد پیش قدم نیست اما برای راه حل آن باید جشنواره هایی راه اندازی و با وجود استقبال جمعیت، سرمایه‌گذارها را نیز جذب کرد.

درویش پور از حضور اقوام ایرانی در البرز به عنوان فرصت یاد کرد و گفت: هیچ استانی همچون البرز ظرفیت حضور اقوام مختلف را ندارد و با این فرصت، می توان جشنواره های متناسب با این فرهنگ ها را نیز برگزار کرد.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توسعه صنعت گردشگری و مقصد سازی البرز می توان به اشتغال و تولید استان کمک کرد و در این ارتباط، انجمن های گردشگری باید برای جذب مسافران کشور به خصوص گردشگر تهرانی، برنامه ریزی درستی داشته باشند.

وی خبر داد: با توجه به پتانسیل موجود در البرز، این استان در بین سایر استانها دارای صلاحیت برتر برای احداث خانه اقوام است و برای تحقق این امر تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته و به شخصه پیگیر راه اندازی خانه اقوام در البرز هستم چراکه معتقدم البرز بهترین مکان است که امیدوارم احداث خانه اقوام یادگار خوبی برای توسعه استان است.

درویش پور با تاکید بر اینکه دارایی البرز بالاست اما بهره‌مندی از استان در سطح پابین است به شتابی منتهی به جهش اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: استاندار البرز به گردشگری به عنوان دغدغه استان نگاه می کند و با توجه به مدیریت این مجموعه و مسئولین این حوزه باید همکاری کرد و بخواهیم که فصل جدیدی را در البرز رقم زد.

وی با عنوان اینکه هر مسئولی در آینده مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد، گفت: مدیران به عنوان علاقه مندی با تمام اختلاف سلیقه هایی که دارند باید کار را جلو برده و اداره کل گردشگری با سیاست گذاری، بهانه های گردشگری را در شهر و روستا فراهم کند و در این راستا شهرداران و دهیاران باید همراه و همگام سیاست ها باشند.

درویش پور اضافه کرد: استان البرز با جمعیتی بالغ بر ۳ و نیم میلیون نفری، تردد زیاد بین شهری، تراکم جمعیت بالا، وجود زندانها و با بیش از یک میلیون حاشیه نشین، دستخوش شیوع کرونا در سطح بالا بود اما در زمان بحران این ویروس با مشارکت مردمی، همراهی مدیران و همدلی اصحاب رسانه به عنوان استان موفق عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری باید برای همه مردم به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه قلمداد شود، گفت: اقتصاد مردم البرز در شرایط فعلی کشور با جذب گردشگر گسترش خواهد یافت لذا باید تدبیری اندیشید که پایان ۹۹ در حوزه صنعت بوم گردی، البرز به عنوان استان شاخص در کشور رتبه قابل ملاحظه ای کسب کند.

معاون استاندار با عنوان اینکه در احداث موزه مردم شناسی و البرز شناسی ضعیف هستیم، گفت: مسئولین شهرستانها باید با بودجه خود ایجاد موزه کنند.

وی از جشنواره لاله‌های کندر به عنوان بهترین موقعیت جذب گردشگر یاد کرد و گفت: در زمان برگزاری این جشنواره که حتی بدون بستر سازی مناسب برگزار شد اما با تبلیغ مختصر با حجم بسیاری از گردشگر مشتاق، روبرو شدیم.

درویش پور تصریح کرد: باید با تعصب به این رویکرد نگاه کرد و با تبلیغات محیطی و ایجاد خدمات و فضاسازی و طراحی المان و آموزش کارشناسان گردشگر به سمت پیشرفت قدم برداریم.

معاون استاندار با عنوان اینکه از حوزه سرمایه‌گذاری غافل شدیم، اظهار داشت: منطقه تپه ازبکی با ۱۳ هکتار بزرگترین دارایی البرز است که می تواند به عنوان مکان گردشگری مناسب باشد در حالیکه از این پتانسیل ها و موقعیت های مناسب با بی توجهی عبور می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز