خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

شکسته شدن رکورد تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۰۶

مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت گفت: تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری شکسته شد.

 به گزارش ایلنا، جمشید علی بابایی گفت: در دومین ماه از سال جهش تولید، این شرکت با تولید ۷۲ هزار و ۵۳۳ تن محصول، موفق به ارتقای دو هزار و ۲۲۸ تنی تولید آهن اسفنجی در ماه شد.

علی بابایی افزود: این مجتمع با اتکا به توان نیرو‌های متخصص خود، تولید کمتر از ۵۰ هزار تن اواخر سال گذشته را به بالای ۷۰ هزار تن در ماه افزایش داد و امسال با افزایش ۲ هزار و ۲۲۸ تن محصول، رکورد تازه‌ای در تولید آهن اسفنجی خود بدست آورد.

وی گفت: عملیات ساخت کارخانه فولاد استان از سال ۸۶ با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آغاز شد که در شرایط سخت تامین نقدینگی و تحریم اقتصادی دشمن، در فصل زمستان سال ۹۸ با تولید ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید اسمی خود نزدیک شد.

علی بابایی افزود: مرحله احیای تبدیل گندله به آهن اسفنجی در این کارخانه انجام می‌شود و فولاد چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح‌های هفتگانه فولاد کشور به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت، بخش عمده‌ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال می‌شود.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل بخش احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی)، بخش فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و بخش تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار در سفید دشت فعال است.

مجتمع فولاد سفیددشت در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز