خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان خبرداد:

افزایش بیش از ۲ برابری صادرات خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۷۱

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی گفت: صادرات این استان در ۲ ماه گذشته ، ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی خاشی گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال ، ۴۷۹ هزار و ۴۹۳ تن کالا به ارزش حدود ۸۸ میلیون و ۱۶۱ هزار دلار از گمرکات بیرجند و بازارچه مرزی و گمرک ماهیرود شهرستان سربیشه به خارج کشور صادر شده است که از لحاظ ارزش ۱۰۷ درصد و از لحاظ وزن نیز ۳۷ درصد افزایش داشت.

خاشی افزود: ۲۰ میلیون و ۴۸۷ هزار دلار از این صادرات مربوط به کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی و ۶۷ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار نیز مربوط به کالا‌های تولیدی سایر استان‌ها است که از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است.

5 کشور خارجی مقصد صادرات خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه مقصد صادرات امسال خراسان جنوبی، کشور‌های تایوان، آذربایجان، ترکیه، عراق و افغانستان است گفت: سیمان، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک و صیفی جات از جمله کالا‌های صادراتی تولید شده در خراسان جنوبی است.

همچنین شیشه، خوراک آماده طیور و ایزوگام از جمله کالا‌های صادراتی تولید شده در سایر استان‌های کشور است که در فروردین و اردیبهشت امسال از کمرگ خراسان جنوبی صادر شده است.

در دو ماه گذشته، همچنین کالا‌هایی از جمله ماسک، بذر یونجه، دام و لوازم یدکی به خراسان جنوبی وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز