خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور انجام شد؛

پرداخت مستمری بازنشستگی سالمندی بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۳۳

به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر؛ پرداخت بازنشستگی سالمندان برای اولین بار در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا روستاییان و عشایر با داشتن شرایط بازنشستگی سالمندی یعنی 15سال سابقه پرداخت حق بیمه و سن 65 سال می توانند  مستمری بازنشستگی سالمندی خود را به صورت ماهیانه دریافت کنند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر استان فارس با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی و عشایری در سال 1384 تاسیس شد افزود: صندوق بیمه روستایی با هدف حمایت و پوشش افراد روستائی و عشایرانی که در مدت های گذشته به هر دلیل نتوانستند زیر چتر حمایتی بیمه‌های متفاوت قرار گیرند راه اندازی و تاسیس شد.

حسن کمالی با اشاره به اینکه بر این باوریم که حداقل یک عضو خانواده روستائی و عشایری استان باید زیر چتر بیمه روستایی و عشایری قرار گیرند افزود: تاکنون بالغ بر 7 هزار خانوار روستایی و عشایر در استان فارس از مزایای مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان متوفی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 12 هزار و سیصد خانوار روستایی و عشایر در استان فارس به عضویت صندوق در آمدند ادامه داد: این مهم سبب شد تا استان فارس بتواند رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز