خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ درصد است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۹۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، به اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ درصد است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه ای، گفت: با توجه به پایان زمان اجرای طرح افق ۱۰ ساله، طرح هادی برای ۲۴۹ روستا در سطح استان بازنگری شده است. تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری تا پایان سال ۹۸ به تعداد ۱۹۳ روستا است و هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، افزود: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

وی هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد و ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا، سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر به‌سزایی داشته باشد. میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز