خبرگزاری کار ایران

نصب 10 سامانه هوشمند در محور مهریز- خاتم در یزد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۴۷

معاون فنی و نظارت بر بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به توسعه هوشمندسازی محورهای استان یزد با نصب سامانه های ثبت تخلف گفت: 10 سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت، در محور مهریز- خاتم نصب می شود.

​به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حامد معتمدی با اشاره به افزایش رصد الکترنیکی جاده‌ها با نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، اظهار داشت: به منظور کنترل سرعت و تردد خودروها و نیز کاهش سوانح رانندگی، نصب 10 سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت، در محور مهریز - خاتم در دستور کار است که اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با نصب و راه اندازی این سامانه های ثبت تخلف سرعت، تعداد این سامانه ها در استان یزد از ۴۹ سامانه به ۵۹ سامانه ارتقاء می یابد.

معتمدی تصریح کرد: این سامانه ها با پایش و ارسال سرعت لحظه‌ای و متوسط هر خودرو و نیز ارائه آمارهای ترافیکی و تردد در کنار سایر سامانه‌های هوشمند مانند تردد شمارها و توزین حین حرکت، کمک شایانی به تحلیل رفتارهای ترافیکی و ارتقای ایمنی محورها می کند.

معاون فنی و نظارت بر بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه های هوشمندسازی جاده‌ها، پوشش حداکثری سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورها است، اظهار داشت: استان یزد بر اساس شاخص های ارزیابی موجود در این زمینه، در وضعیت مطلوبی قرار دارد، بطوریکه اکثر محورهای شریانی استان تحت پوشش این سامانه هستند​.

وی همچنین از صدور فراخوان جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث و توسعه تیر پارک‌ها در این استان خبر داد و عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد برای افزایش ایمنی و ارائه خدمات مطلوب تر به رانندگان ناوگان حمل و نقل باری، احداث و توسعه تیر پارک ها  را در برنامه عملیاتی سال 1399 خود قرار داده است.

معتمدی با بیان اینکه تیرپارک یکی از اقسام مجتمع های خدماتی و رفاهی است، افزود: تیرپارک ها مجموعه هایی هستند که به منظور توقف ناوگان باری و به ویژه ناوگان ترانزیتی عبوری از کشور، جانمایی و احداث می شوند و به رانندگان خدماتی از قبیل پارکینگ، تعمیراتی، خوابگاه، فروشگاه ها، رستوران ها و غیره ارائه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز