خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرد ؛

کاهش 50 درصدی درآمد تاکسیرانان قزوینی در سه ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۳۹

با شیوع ویروس کرونا و کم شدن سفرهای درون شهری درآمد رانندگان تاکسی در قزوین طی سه ماهه اخیر ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اسماعیل عرشیان با اشاره به کاهش قابل توجه فعالیت رانندگان تاکسی در سه ماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا و کم شدن رفت و آمد شهروندان، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا رانندگان در صندلی عقب تنها مجاز به سوار کردن ۲ مسافر هستند و حق افزایش قیمت هم ندارند که این امر موجب کاهش درآمد رانندگان شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بیان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای درون شهری رانندگان تاکسی دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که دولت با عرضه بسته‌های حمایتی در جبران این خسارت‌ها برآمده است.

عرشیان اضافه کرد: همچنین شهرداری قزوین نیز اقداماتی حمایتی شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی، وام قرض الحسنه بین یک تا سه میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار و همچنین مساعدت در تعویق پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط بدون دریافت هزینه اضافه کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی نیز به سهم خود تصمیماتی را به منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته که از جمله این اقدامات می‌توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان به مدت ۲ ماه به صورت رایگان و همچنین ارایه بسته‌های حمایتی شامل لاستیک، روغن و ارزاق به ارزش یک میلیارد است.

این مسئول با اشاره به افزایش کرایه پیشنهادی در سال ۹۹ اظهار داشت: نرخ کرایه جدید به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده و تا مصوب نشدن آن از سوی مراجع قانونی، رانندگان حق هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد : همچنان نرخ سال گذشته مبنای اخذ کرایه از مسافرین خواهد بود و به محض اعلام نرخ جدید اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

عرشیان تاکید کرد: هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع بوده و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۶۵۰ دستگاه  تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز