خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی آبیک خبرداد؛

آغاز واکسیناسیون رایگان طیور در آبیک

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۵۰

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از آغاز واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان آبیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی یعقوبی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی که به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری های طیور کشور مطرح است و به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماری و در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی، اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی را در روستاهای شهرستان  با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت، به صورت آشامیدنی آغاز کرد.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک اضافه کرد: این عملیات با اولویت روستاهای کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد:  نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری شهرستان و استان به همراه دارد.

استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور شهرستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز