خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد:

رشد چشمگیر حضور سرمایه‌گذاران در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۱۰۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر حضور سرمایه‌گذاران در استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۰۲ مورد قرارداد با سرمایه‌گذاران انعقاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : میزان حضور سرمایه گذاران در استان کرمانشاه و به تبع آن شهرک‌های صنعتی در ۲ سال گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی گفت : پیش از این به صورت میانگین سالانه حدود ۵۰ مورد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شد، اما این روند در ۲ سال گذشته به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۲۹۴ و ۲۵۰ قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه منعقد شده است.

کردستانی با اشاره به اخذ ۱۰۲ قرارداد با بخش خصوصی در ۲ ماه نخست امسال، گفت: با توجه به مشوق‌های ارایه شده برای سرمایه گذاری در استان کرمانشاه به نظر می‌رسد که این آمار به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

وی افزود: براساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۸۰ درصد قرارداد‌های بسته شده در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه به ایجاد اشتغال ثابت منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه به منظور رشد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی ارایه می‌شود، افزود: سرمایه گذاران در مناطق کمتر برخوردار از ۱۳ سال معافیت مالیاتی بهره می‌برند که امکان تمدید آن تا ۱۵ سال نیز وجود دارد.

کردستانی ادامه داد: در این مناطق زمین‌ها نیز با تخفیف ۵۰ درصدی به متقاضیان داده می‌شود و مجوز‌های ساخت و ساز رایگان است.

وی گفت: تمام امکانات زیرساختی همچون راه، آب، برق، گاز و فیبرنوری نیز برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در رابطه با نحوه واگذاری زمین به متقاضیان گفت: متقاضیان حضور در شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار ۲۰ درصد هزینه زمین را به صورت نقد و مابقی را به صورت اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می‌کنند.

کردستانی افزود: به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد از این شرایط سرمایه گذاران یک سال برای به نتیجه رساندن طرح خود فرصت دارند در غیر این صورت زمین موردنظر از آن‌ها گرفته شده و متقاضیان دیگر واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور به نتیجه رساندن طرح‌ها و سرمایه گذاری‌های کوچک در شهرک‌های صنعتی کارشناسان اقتصادی دوره‌های آموزشی برای سرمایه‌گذاران برگزار می‌کنند تا از هدر رفت سرمایه آنان جلوگیری و اشتغال پایدار ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در استان هستیم، گفت: با همکاری سازمان صمت اتاق صنعت و دیگر ارگان‌های مربوطه مرکز خدمات کسب و کار را در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی کرده‌ایم تا در صورت بروز مشکل برای واحد‌ها در زمینه تسهیل گری وارد عمل شود.

کردستانی افزود: یک شعبه از شورای حل اختلاف نیز در شهرک‌های صنعتی راه اندازی شده است تا به مشکلات حقوقی سرمایه گذاران رسیدگی و به سرعت اختلافات را حل و فصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز