خبرگزاری کار ایران

معاون امداد هلال احمر استان خبرداد:

کشف پیکر جوان غرق شده در رودخانه الموت

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۸۵۷

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: پیکر جوان غرق شده در رودخانه منطقه الموت بعد از ساعت‌ها عملیات جست و جو و نجات در شرایط دشوار و طاقت فرسا کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حکمت الله هاشمی با اعلام این خبر افزود: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر غرق شدن فردی ۳۰ ساله در محلی به نام آسیاب دره (پل چوبی) واقع در کیلومتر ۲۱ محور قزوین - الموت غربی بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه فدک به عنوان تیم پیشرو به منطقه اعزام شد و سپس با فراخوان و اعزام ۲ تیم واکنش سریع به منطقه، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

هاشمی بیان کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و ارتفاع بسیار زیاد محل حادثه از مسیر خودرویی، همچنین آبشار و رودخانه خروشان، نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از تحمل چندین ساعت مشقت و تلاش بسیار با استفاده از ابزارهای فنی نجات در سیلاب پس از فرود به دره و انجام عملیات غواصی در رودخانه و زیر آبشار خروشان به فرد غرق شده دست یافتند و موفق به رهاسازی و انتقال وی به محل استقرار آمبولانس شدند. 

وی افزود: با توجه به اینکه فرد غرق شده، جان خود را از دست داده بود با هماهنگی به عمل آمده پیکر وی تحویل عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه شد.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد افراد غرق شده در سطح استان هستیم، از هم استانی‌های عزیز خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند. 

معاون امداد و نجات استان ابراز داشت: در این عملیات ۹ نفر از نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر در قالب سه تیم با یک دستگاه خودروی آمبولانس، یک دستگاه ست نجات تیپ ۲ و یک دستگاه خودروی کمکدار خدمت رسانی کردند. 

معاون امداد و نجات استان با اشاره به نقاط قوت عملیات، افزود: ارتباط مستمر نیروهای امدادی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ارائه گزارش‌های دقیق از روند عملیات رهاسازی، تخصص نجاتگران در اجرای عملیات ترکیبی صعود و فرود و غواصی، هماهنگی و اتحاد در انجام کار تیمی درون سازمانی، تصمیم سازی لحظه‌ای در صحنه حادثه توسط ICS، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های مستمر میان فرمانده نیروهای عملیاتی هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران در طول اجرای فرایندهای عملیات امداد و نجات از جمله نقاط قوت این عملیات بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز