خبرگزاری کار ایران

بیدخوری خبر داد:

آغاز فعالیت تمامی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی پس از سه ماه تعطیلی

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۸۳۳

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با موافقت ستاد مبارزه با کرونا در استان از عصر دیروز تمامی تاسیسات گردشگری در استان پس از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این خصوص افزود: بر این اساس تاسیسات گردشگری شامل تمامی واحدهای اقامتی، میان‌راهی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از این اداره کل از روز گذشته فعالیت مجدد خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که تمامی واحدهای فاقد مجوز در این زمینه‌ها به هیچ وجه اجازه فعالیت ندارند و هرگونه فعالیت در این زمینه با برخوردهای شدید قانونی همراه خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: البته بخش‌هایی مانند تالار و استخر در واحدهای اقامتی از جمله هتل‌ها نیازمند مجوز جداگانه از ستاد مبارزه با کرونای استان برای بازگشایی است؛ بنابر این فعالیت مجدد این بخش‌ها همزمان با فعالیت واحدهای مشابه در سطح شهر خواهد بود.

بیدخوری افزود: همچنین واحدهای اقامتی مانند زائرسراهای دولتی و واحدهای مربوط به اسکان آموزش و پرورش نیز هنوز مجوز فعالیت و بازگشایی ندارند.

وی تاکید کرد: تمامی تاسیسات گرشگری علاوه بر ضرورت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به واسطه رصدهای نظارتی این وزارتخانه موظف به رعایت پروتکلهای بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

استان خراسان رضوی دارای دو هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری است که از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز