خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبر داد:

گسترش فعالیت‌های اکتشافی و افزایش بهره برداری از صنایع معدنی برنامه‌های مهم بخش معدن

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۷۵۹

معاون وزیر صمت گفت: برنامه ریزی های سال جاری در بخش معدن و صنایع معدنی در چارچوب جهش تولید و بر مبنای دو موضوع گسترش فعالیت های اکتشافی و دیگری رشد بهره برداری از صنایع معدنی طراحی شده است.

به گزارش ایلنا، داریوش اسماعیلی با اشاره به اینکه معدن ذخیره مطمئن جهش اقتصادی است، گفت : اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی در راستای دستیابی به اقتصاد غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی است و اجرای این مهم در توسعه فعالیت‌های معدنی، صنایع معدنی، افزایش اشتغال پایدار ، رفع بیکاری و اقتصاد پویا اثر گذار است .

اسماعیلی اظهار داشت : اگر تمام سرفصل ها را به دقت مرور و موانع را برطرف کنیم، بستر لازم برای توسعه و جهش تولید فراهم خواهد شد.  براین اساس  برنامه راهبردی بخش معدن در ۳ محور صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمندسازی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن و صنایع معدنی برای یک دوره ۶ ساله تدوین شده است.

وی توسعه اکتشافات را مهمترین مساله در بخش معدن برای تحقق اهداف و فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: تخصیص اعتبار به بخش اکتشاف و افزایش سرمایه صندوق حمایت از فعالیت‌های معدنی را در سال جدید دنبال می‌کنیم و مدنظر داریم که ۶ هزار میلیارد تومان به بخش معدن به خصوص معادن کوچک مقیاس تسهیلات داده شود.

وی با تاکید بر لزوم همفکری و هم اندیشی با تشکل‌ها و فعالان اقتصادی افزود : ضرورت دارد؛ تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی از فرصت ایجاد شده در وزارت صمت ، در راستای پایداری بنگاه های اقتصادی و تحقق شعار «جهش تولید» نهایت استفاده را برده تا از این پس در فرآیند تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی، تشکل‌های   بخش خصوصی نقش بیشتری داشته باشند ، چرا که نامگذاری امسال با عنوان سال جهش تولید، لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تقویت بخش معدن و افزایش تولیدات صنایع معدنی را ضروری می سازد.

 رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس در ادامه گفت: مشکلاتی ناتوانی در پرداخت سررسیدهای بانکی، بیمه، مالیات، عوارض، کاهش شدید و بعضا حذف درآمدهای فصلی، از دست دادن بازارهای خارجی، کاهش قدرت خرید و... از جمله مشکلات اشاره شده توسط فعالان اقتصادی در شرایط کنونی برای کسب و کارها در نشست‌های تخصصی  و کارگروها و کمیته هاست .

حمید رضا ایزدی با اشاره به اینکه با عملیاتی شدن پروژه های سرمایه گذاری استان فارس در سالجاری نیز اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد شد، افزود : بحمداله هماهنگی و همکاری خوبی در میان ارکان مختلف  و مسئولان عالی رتبه در استان شاهد هستیم لذا با همگرایی و هم افزایی که ایجاد شده امیدواریم بتوانیم سرعت بیشتری را در پیشبرد اهداف جهش تولید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی داشته و اشتغال افزونتری در استان پهناور فارس ایجاد شود.

ایزدی  با اشاره به اینکه حضور بخش خصوصی به عنوان پیشران توسعه فعالیت‌های اقتصادی حایز اهمیت است، تصریح کرد : ارائه خدمات به واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی و معدنی ، نظارت و کمک به تمامی فعالان صنعتی، معدنی و تجاری و صنفی در حوزه وظایف این سازمان است.

وی با تاکید بر تعامل، هم افزایی و همراهی با تشکل‌های بخش خصوصی گفت : اطلاع یافتن از قابلیت‌ها ، ظرفیت ها ، پتانسیل و مسایل ، مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری توام با ارایه طرح و برنامه و دیدگاه‌های بخش خصوصی منجر به برنامه‌ریزی ، توسعه شاخص های تولیدی و صادراتی استان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز