خبرگزاری کار ایران

از سوی آیت الله فلاحتی؛

مبلغ و مقدار زکات فطره اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۵۷۴

نماینده ولی فقیه در استان گیلان مقدار و مبلغ زکات فطره را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطره بر هر فرد مسلمانی واجب است، اظهار کرد: زکات فطره هر نفر معادل ۳ کیلوگرم قوت قالب گندم، برنج، ذرت، خرما یا کشمش است.

وی با بیان اینکه دفتر رهبر معظم انقلاب مبلغ زکات فطره بر اساس گندم را ۹ هزار تومان اعلام کرده است، افزود: زکات فطره باید در اسرع وقت و حداکثر تا قبل از نماز عید فطر پرداخت شود.

امام جمعه رشت با اشاره به مستحب بودن پرداخت زکات فطره از قوت قالب و با بیان اینکه قوت قالب در استان‌های شمالی برنج است، گفت: مستحب است افراد مبلغ قوت قالب خود را محاسبه و زکات فطره را بر اساس آن پرداخت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده‌ها معمولاً در هنگام افطار نان و در سحر برنج مصرف می‌کنند بهتر از فطریه تعدادی از اعضای خانواده را بر اساس نان (گندم) و تعداد دیگر را برنج محاسبه کنند.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: نرخ هر کیلوگرم برنج ایرانی به طور متعارف ۲۰ هزار تومان است، به ازای ۳ کیلوگرم برای هر نفر ۶۰ هزار تومان می‌شود بنابراین زکات فطره برنج برای دو نفر ۱۲۰ هزار تومان است و با احتساب ۲۰ هزار تومان زکات فطره برای ۲ دو نفر برای یک خانواده ۴ نفری زکات فطره، ۱۴۰ هزار تومان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: خانواده‌های که برنج خارجی مصرف می‌کنند باید زکات فطره خود را بر اساس هر کیلو ۱۵ هزار تومان محاسبه کنند.

وی به کفاره روزه بیماران اشاره و تصریح کرد: کفاره روزه برای افرادی که به دلیل بیماری موفق به روزه داری نشدند سه هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز