خبرگزاری کار ایران

مسدود شدن 46 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۵۶۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، از بستن ۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در مرکز استان خبر داد و گفت : با مسدود شدن این تعداد چاه از برداشت غیرمجاز ۲ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه  بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : این چاه‌ها در دشت‌های ماهیدشت، میان‌دربند و درود فرامان از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون توسط واحد گشت و بازرسی و امور منابع آب شهرستان کرمانشاه شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی مسدود شد.

وی گفت : ۲ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز شناسایی و به پارکینگ‌های شرکت آب منطقه‌ای منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

درویشی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز سطح استان را در دستور کار قرار دادیم، گفت: برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از آبخوان‌ها باعث تشدید روند افت منابع آب و مخاطرات زیست محیطی در دشت‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از کشاورزی به منابع آب زیرزمینی وابسته است، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی در قالب طرح تعادل بخشی منابع آبی و همچنین کنترل بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز که در دست اقدام قرار گرفته یکی از مهم‌ترین راهکار‌های صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز