خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فینال لیگ برتر فوتسال گزارش می‌دهد؛

دوئل "بی‌غم" و مس برای کسب سومین قهرمانی پیاپی/ فینال تکراری در انتظار قهرمان

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۵۴۹

نماینده دیار آذربایجان‌ عزم خود را برای خلق رکورد تاریخی در لیگ برتر فوتسال جزم کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه کامل دیدار نهایی مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور بین تیم‌های مس سونگون ورزقان و گیتی‌پسند اصفهان روز چهارشنبه در جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ مشخص شد.

طبق برنامه اعلام شده، بازی رفت دو تیم روز 30 خرداد ماه به میزبانی تیم گیتی‌پسند در سالن پیروزی اصفهان و دیدار برگشت در تاریخ 6 تیر ماه به میزبانی مس سونگون در سالن پورشریفی تبریز انجام خواهد شد.

این دیدارها به صورت 2 از 3 خواهد بود یعنی تیمی که به دو پیروزی برسد کاپ قهرمانی را از آن خود خواهد کرد و چنانچه این نتیجه در دو بازی رفت و برگشت محقق نشود، کار به بازی سوم در زمین بی‌طرف خواهد کشید.
مس سه ستاره می‌شود؟

در حال حاضر گیتی‌پسند با 2 قهرمانی، 5 نائب قهرمانی و 2 عنوان سومی پرافتخارترین تیم فوتسال کشور است و مس با 2 قهرمانی، 3 نائب قهرمانی و یک عنوان سومی در جایگاه سوم قرار دارد.

نماینده آذربایجان در صورتی که بتواند برای سومین بار پیاپی بر سکوی قهرمانی بایستد، ضمن خلق یک رکورد فوق‌العاده، گوی سبقت را از حریف ربوده و به پرافتخارترین تیم فوتسال کشور تبدیل خواهد شد.

مس سونگون در دو دوره گذشته توانست بر بام فوتسال کشور قرار بگیرد و در فصل جاری برای دومین سال پیاپی تحت عنوان مدافع قهرمانی وارد مسابقات شده و به دنبال این هتریک تاریخی است.

فینال تکراری

این بازی تکرار دیدار نهایی فصل گذشته لیگ برتر فوتسال است با این تفاوت که اینبار پیکار رفت دو تیم به میزبانی قرمزپوشان گیتی‌پسند و جدال برگشت در زمین نارنجی‌پوشان مس برگزار خواهد شد.

در دوره قبلی، نارنجی‌پوشان آذربایجان درحالی موفق به کسب جام قهرمانی شدند که در دور مقدماتی پایین‌تر از نماینده اصفهان در رده دوم قرار داشتند اما در مرحله حذفی توانستند گوی سبقت را از حریف بربایند.

شاهکار مسی‌ها در فینال بود و آنها در دیدار برگشت علیرغم اینکه از میزبان خود عقب افتاده بودند اما با یک کامبک رویایی نتیجه 3 بر یک باخته را به پیروزی 5 بر 3 تبدیل کرده و جشن قهرمانی گرفتند.
 

سنگینی کفه ترازو به سمت لاله‌‌ها

در نگاهی به مصاف‌های رودرروی دو تیم در لیگ برتر فوتسال باید گفت مس سونگون برتر از حریف بوده و این تیم در خانه خود در چند فصل اخیر مقابل گیتی‌پسند شکست‌ناپذیر ظاهر شده است.

در 6 بازی قبلی دو تیم نیز کفه ترازو به سمت لاله‌های نارنجی آذربایجان سنگینی کرده و مسی‌ها عملکرد خوب 3 پیروزی، 2 تساوی و تنها یک شکست را در برابر رقیب سنتی خود ثبت نموده‌اند.

در دور مقدماتی فصل جاری نتایج بدین صورت رقم خورد که مس در بازی رفت در تبریز موفق شد گیتی‌پسند را با باخت 3 بر 2 بدرقه کند و بازی برگشت دو تیم در اصفهان به تساوی 2 بر 2 انجامید.

تقابل‌های جذاب در غیاب تماشاگران

مهدی جاوید، محمد شجری و مسلم اولادقباد در تیم مس سونگون و مرتضی عزتی، حمید احمدی و محمدرضا سنگ‌سفیدی در تیم گیتی‌پسند، بازیکنانی هستند که در فصل گذشته پیراهن رقیب را بر تن داشتند.

حالا این ستارگان دوباره در فینال حاضر می‌شوند اما در برابر یاران سابق؛ این درحالی است که روی نیمکت نیز شاهد ملاقاتی مشابه خواهیم بود و علیرضا افضل و حمید بی‌غم مقابل تیم‌های پیشین خود می‌ایستند.

بنابراین، با اینکه نبردهای دو تیم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و فاقد هیجان کافی خواهد بود اما این تقابل‌ها که در نوع خود جالب توجه است، می‌تواند دیداری جذاب و تماشایی را در انتظار هواداران قرار دهد.

خداحافظ پلی‌آف!

سازمان لیگ فوتسال اعلام کرده است که از فصل آینده مرحله پلی‌آف لیگ برتر حذف شده و این مسابقات بار دیگر به شکل پیشین خود و به صورت دوره‌ای در دو نیم‌فصل رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

بدین‌ترتیب، مس که این فرصت را دارد تا با هتریک قهرمانی به پرافتخارترین تیم فوتسال کشور تبدیل شود، از سوی دیگر نیز می‌تواند نامش را به عنوان تنها طلایه‌دار ادوار حذفی این مسابقات ثبت نماید. 

گفتنی است، برنده این دیدارها علاوه بر تصاحب مقام قهرمانی لیگ برتر فوتسال، جواز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را نیز کسب کرده و نماینده کشورمان در این مسابقات خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز