خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می دهد؛

فرشتگانی که جان می‌بخشند/ رضایت خانواده؛ تصمیمی حیاتی/ راضی هستیم چون حال دل‌مان خوب شد/ اهداء عضو نیاز به فرهنگ سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۴۲۹

شرایط سختی بود؛ از طرفی ما هنوز امید داشتیم که شاید معجزه‌ای شود و خدا فرصتی دوباره به ابراهیم بدهد و از طرفی این امکان وجود داشت که هیچ وقت برنگردد. در نهایت من با خانواده اش صحبت کردم و متقاعدشان کردم که رضایت دهند. آن شب آنقدر سخت و عذاب آور گذشت که تا صبح نخوابیدم. نمی‌دانستم تصمیم درستی گرفتم یا نه؟

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس،تکه‌های پازلم روی زمین ریخته بود.تیک تاک ساعت بود که یادآوری می‌کرد وقت تمام است. انگار قلبم آب شده بود...

آدمک از کنارم گذشت.بلند فریاد زدم: قلبم را ندیدی؟ دستش را به سمت سینه اش برد و گفت: من وقتم تمام است. انگار نوبت توست.

قلبش را درون سینه ام گذاشتم. تکه هایم کامل شد...

اهدای عضو کاشتن هشت نهال امید و زندگی در تن هشت انسان است. یعنی اگر من نمی‌توانم ادامه دهم، می‌توانم ادامه دهنده جان های دیگر باشم.

با اینکه اهدای عضو در استان هرمزگان از سال 97 تاکنون افزایش یافته، اما باز هم نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی های بیشتری در این زمینه است.

ابراهیم کهور زاده و مریم شعبانی تنها شماری از فرشتگان جانبخش استان هستند که خبرنگار ایلنا به مناسبت روز اهدای عضو با خانواده های‌شان مصاحبه ای داشته است.

جوانی که به 3 تن فرصت زندگی داد

 بوشهری، یکی از بستگان ابراهیم کهورزاده که از اهدا کنندگان زندگی بود، اظهار کرد: علت فوت ابراهیم، تصادف با موتور بود که بدلیل نداشتن کلاه ایمنی دچار مرگ مغزی و به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد.

وی ادامه داد:  شرایط سختی بود.خانم عابدینی از بخش اهدای عضو بیمارستان شهید محمدی با من درباره اهدای عضو صحبت کردند. چون پدر و مادر ابراهیم سن بالایی داشتند و من به نوعی نماینده آنها بودم، از من خواستند که با خانواده اش صحبت کنم و من برای کنار آمدن با این موضوع و آماده کردن خانواده اش زمان خواستم.

بوشهری افزود: شرایط بسیار سختی بود. از طرفی ما هنوز امید داشتیم که شاید معجزه‌ای شود و خدا فرصتی دوباره به ابراهیم بدهد و از طرفی این امکان وجود داشت که هیچ وقت برنگردد. در نهایت من با خانواده اش صحبت کردم و متقاعدشان کردم که رضایت دهند. آن شب آنقدر سخت و عذاب آور گذشت که تا صبح نخوابیدم. نمی‌دانستم تصمیم درستی گرفتم یا نه؟

عموی این جانبخش 39 ساله بیان کرد: پشت این کار آرامشی است که حال دل را خوب می‌کند و چون حال دل‌مان خوب شد، از خودمان و تصمیم‌مان راضی هستیم. ما برای اهداء عضو دو موضوع را در نظر گرفتیم؛ اول اینکه انسان های دیگری می‌توانند با اعضای جان ابراهیم فرصتی دوباره داشته باشند و دوم اینکه قطعا دعای خیر همین بیماران و خانواده های‌شان بدرقه راهش خواهد بود.

وی در آخر گفت: دو کلیه و کبد ایشان به 3 نفر دیگر جان بخشید.

هرکس انسانی را نجات دهد گویی همه مردم را زنده کرده است

شعبانی، همسر جانبخش مریم شعبانی در خصوص فوت همسرش توضیح داد: براثر تصادف با موتور و برخورد شدید سر با جدول به بیمارستان منتقل شد و چند روز بعد از انجام عمل، دکتر مرگ مغزی را تشخیص داد.

وی ادامه داد: تقریبا بعد از 12 روز از بیمارستان با ما تماس گرفتند و خواستند به بیمارستان برویم. در آنجا راجع به اهدای عضو با ما صحبت کردند و گفتند که بیمار شما دچار مرگ مغزی است و دیگر باز نمی‌گردد. از ما خواستند که برای اهدای عضو رضایت بدهیم.

 شعبانی افزود: در ابتدا من و پسرانم راضی بودیم اما دخترانم که هنوز به برگشتن مادرشان امید داشتند، رضایت ندادند که آنها هم در نهایت با مشورت با چند پزشک دیگر و باور به مرگ مادرشان، رضایت دادند.

همسر این فرشته جان بخش بیان کرد: ایشان انسانی پاک و با ایمان بودند و دو بار سعادت این را داشتند که خادم امام حسین و ائمه باشند. در نهایت دو کلیه و کبدشان در این شب های قدر به 3 نفر اهدا شد. خوشا به سعادت‌شان.

شعبانی در ادامه گفت: از تصمیم‌مان از صمیم قلب راضی هستیم. همسرم کارت اهدای عضو نداشت اما از قبل شاهد بودیم که با دیدن برنامه های اهدای عضو، احساساتی می شد و اشک می ریخت. باور داریم که خودش هم راضی است.

وی عنوان کرد: قطعا این کار در آرامش روحی او تاثیر گذار خواهد بود. طبق  آیه 32 سوره  مائده :«هر کس انسانی را از مرگ نجات دهد چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.» بعد از این اتفاق کل خانواده کارت اهدای عضو را دریافت کردیم.

رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تعداد عمل های پیوند اعضا در استان، اظهار کرد: تعداد موارد مرگ مغزی در استان، در سال گذشته 68 نفر بود که از این تعداد تنها 19 نفر به اهدای عضو رضایت دادند، 15 نفر به علت بیماری اعضای‌شان غیر قابل اهدا بود و 16 نفر قبل از رضایت فوت شدند. تعداد موارد مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون نیز، 14 نفر بوده که از بین آنها 5 نفر راضی به اهدا عضو شدند.

گزارش از : آتیه مشتاق و سمانه چهره پرداز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز