خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی قزوین خبر داد:

گردآوری گنجینه هنر انقلاب، دفاع مقدس و عاشورا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۹۸۲

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی قزوین از تدوین شناسنامه برای آثار هنری تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی‌نیا رئیس انجمن هنر‌های تجسمی قزوین در دیدار با معاونین فرهنگی و اجرایی سپاه پاسداران و مسئول سازمان بسیج هنرمندان از شناسایی، گردآوری و تدوین شناسنامه برای آثار هنری تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا توسط دفتر این انجمن خبر داد.

علی‌نیا افزود: این مجموعه بخش مهمی از تاریخ هنر‌های تجسمی پس از انقلاب اسلامی در قزوین است که هنرمندان بسیاری در زمینه طراحی، نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی دست به خلق این آثار زده‌اند و حفظ و گردآوری آن‌ها در قالب یک مجموعه‌ی منسجم اهمیت و ارزش تاریخی زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در حال جمع‌آوری شناسنامه این آثار و مشخص کردن وضعیت حقوقی و مالکیت آن‌ها هستیم و تصمیم داریم با کمک و همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌های انقلابی و فرهنگی مرتبط در آینده‌ی نزدیک و تحت نظارت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آثار از هنرمندان خریداری ودر قالب یک مجموعه به صورت نمایشگاه دایمی یا در قالب موزه‌ای به نمایش گذاشته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز