خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج:

حوزه ریل گذاری، ماموریت مجلس شورای اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۹۷۲

منتخب مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: ماموریت مجلس شورای اسلامی در حوزه ریل گذاری است تا قطار کشور در این حوزه حرکت کند و در نقش نظارتی خود نیز بر حسن اجرای قانون رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله عباسپور در جلسه شورای اداری افزود: با تشکر از مسئولان بابت برگزاری انتخابات در کمال امنیت و آرامش، افزود: این انتخابات یکی از بهترین انتخابات کشور بود و تعداد شکایات بسیار کمی در فرایند برگزاری آن ثبت شد که نشان دهنده قانون مداری داوطلبان و شرکت کنندگان در انتخابات است.

وی افزود: به واسطه مشکلات پیش رو، گرفتاری‌های زیادی برای مملکت از محدودیت‌های بین المللی در تحریم و کرونا به وجود آمده است که حل و فصل آنها از چالش‌های پیش روی مجلس یازدهم و دولت فعلی و بعدی است.

منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به دلیل مشکلات کشور، شعار سال را از مسایل اقتصادی انتخاب می‌کنند که باید در دوره جدید مجلس شورای اسلامی با هم فکری نمایندگان گام‌های عملیاتی برای تحقق آنها برداشته شود.

وی با بیان اینکه اجرای گام دوم انقلاب می‌تواند مبنای حرکت مجلس یازدهم باشد، افزود: اولویت مجلس در این زمینه می‌تواند پیگیری برنامه‌های اعلامی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف باشد که بخشی زمین مانده یا برخی عملیاتی نشده اند.

عباسپور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند به دلیل خباثت دشمنان نباید انتظار داشته باشیم که تحریم‌های دشمنان از پیش روی کشور برداشته شود بنابراین ما باید به حوزه خوداتکایی و نگاه به بیرون برای صادرات بازگردیم.

وی اضافه کرد: مبنای حرکت مجلس شورای اسلامی باید اقتصاد مقاومتی باشد و رونق تولید و جهش تولید به صورت ویژه مورد عنایت قرار گیرد.

این منتخب مردم افزود: باید زمینه صادرات کالا را برای پایداری تولید فراهم کنیم و درونزایی، خوداتکایی، اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد را در دستور کار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مجلس جدید باید براساس اصل ۴۴ قانون اساسی زمینه حضور پررنگتر بخش خصوصی را فراهم کند و نقش نظارتی، حمایتی و حاکمیتی را در این زمینه داشته باشد.

عباسپور گفت:  رتبه ایران از نظر تسهیل بازار کسب و کار بین ۱۸۶ کشور، ۱۵۵ است که موقعیت خوبی در این زمینه نیست و به فرموده مقام رهبری ۷۰ خوان در پیش روی تولیدکننده وجود دارد که باید با تصویب قوانین، تسهیل بازار کسب و کار را برای تولیدکنندکان کشور فراهم کنیم.

این منتخب مجلس یازدهم گفت: کار بعدی مجلس پیش رو باید تنقیح و پالایش قوانین باشد چون گاهی خود قوانین جرم زا هستند و مانع تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه تولید قانون خوب اقدام کرده اما در اجرای نقش نظارتی خود، ضعیف وارد شده است، افزود: مجلس جدید، برجسته ترین کاری که در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی می‌تواند داشته باشد این است که نقش نظارتی خود را در این زمینه تثبیت کند و برای اجرای قانون‌های وضع شده مانند قاچاق کالا بیشتر نظارت نماید.

عباسپور گفت: تسهیل بازار کسب و کار، نظارت بر اجرای قانون جلوگیری از واردات بی رویه، اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده و ... از دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز