خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین مطرح کرد:

ویروس کرونا در قزوین کاملا کنترل شده و به سمت مهار پیش می رود

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۸۸۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: انسجام و اتحاد مدیریتی استان از دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، مردم، دولت و گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا مثال زدنی بود و همه با وحدت و همدلی برای حل مشکلات مردم تلاش کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست مدیران استان، افزود: همه مدیران و مردم در مقابله با کرونا پای کار بودند و امروز می‌توانیم ادعا کنیم روند ویروس کرونا کاملا کنترل شده و به سمت مهار پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر میزان موارد مثبت مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در استان نسبت به ابتدای شیوع این بیماری به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است و پنج روز اخیر بدون فوتی و پنج روز هم بین یک یا دو نفر فوتی داشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه کرونا بزرگترین بحران قرن اخیر بود که روزنه‌ای از قیامت را به تصویر کشاند، گفت: در روزهای اولیه شیوع کرونا به سرعت واحدهای تولیدی استان تغییر خط دادند و ۳۲ واحد وارد فاز تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی شدند و علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌های همجوار نیز صادرات داشتند.

حبیبی گفت: قریب به ۳۰ کارگاه ماسک در استان توسط گروه‌های جهادی و بسیجی راه اندازی شد که یک صد هزار ماسک در روز تولید کردند و خیران صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.

این مسئول افزود: یک هزار و ۱۴۴ گروه جهادی، تشکل‌ها، خیران و گروه‌های اجتماعی حدود ۳۳ میلیارد کمک‌های نقدی به این امر داشتند و کادر درمانی و پزشکی افتخار آفریند و حماسه دفاع مقدس را تکرار کردند.

وی اضافه کرد: در ایام شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۸۸۳ نفر از جمعیت استان غربالگری شدند و در ۳۰ نقطه استان ترددهای خودروها توسط ارتش، بسیج و سپاه تحت نظارت قرار گرفت.

معاون استاندار افزود: بازارایان و اصناف از ۴۰ هزار واحد قریب به ۳۵ هزار به صورت خودجوش و داوطبانه یک و نیم ماه کسب و درآمد خود را تعطیل کردند و از فعالیت خود برای سلامت مردم چشم پوشی کردند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: این بیماری توان مدیریتی و آمادگی دستگاه‌ها را در بحران محک زد به گونه‌ای که راه اندازی بیمارستان ۴۵ تختخوابی و نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در کمتر از یک روز و تامین و تجهیزات پزشکی در کوتاهترین زمان صورت گرفت که از افتخارات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موتور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۰ اردیبهشت سال ۹۸ روشن شد، افزود: ۲۳۳ داوطلب برای سه حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند که حوزه قزوین، آبیک و البرز ۱۳۹ داوطلب، بوین زهرا و آوج ۵۵ داوطلب و تاکستان ۲۹ نامزد داشتند.

وی افزود: ۸۸ درصد داوطلبان مرد و ۱۲ درصد از بانوان بودند و پس از بررسی صلاحیت در ‌هیات‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان ۱۳۶ داوطب تایید صلاحیت شدند و در فرایند انتخابات ۵۳ داوطلب نیز انصراف دادند.

حبیبی افزود: در نهایت ۸۳ نامزد وارد مرحله نهایی انتخابات شدند و برای هرکرسی مجلس ۲۰ نفر در استان با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه قریب به ۲۰ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیتی و حفاظت درگیر امر انتخابات بودند، افزود: هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شد و ۴۲.۱ صدم درصد افراد واجد شرایط در انتخابات استان شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ۹۶ درصد فرایند انتخابات الکترونیکی بود و بدون حاشیه و در فضایی آرام برگزار شد.

وی اضافه کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت در زمان مقرر شکل گرفت و هماهنگی منظم و مستمری بین هیات‌های اجرایی و نظارت وجود داشت و نشست توجیهی بین مسئولان برگزاری و دست اندرکاران قضایی برگزار شد.

معاون استاندار افزود: از یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای، هزار و ۳۴ شعبه معادل ۹۹.۴ دهم درصد آنلاین بودند و استان از این حیث رتبه هفت کشور را داشت و حتی یک مورد رای تکراری نیز ثبت نشد.

وی گفت: نتایج انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع بندی و به وزارت کشور منعکس شد و در اختیار مردم قرار گرفت و سه حوزه انتخابیه استان در گروه اولین حوزه‌های انتخابیه بودند که توسط شورای نگهبان تایید شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز