خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش از ۱۵ خرداد در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۸۸۱

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین‌گفت: طرح طلایه‌داران صلح و سازش به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا برای اولین بار در کشور از ۱۵ خردادماه در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید عفو و گذشت را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: در جشن گلریزان امسال یک ملیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد که نشان دهنده عواطف پررنگ انسانی و اسلامی مردم استان است.

قدرتی گفت: اگر ۱۸ میلیون پرونده در سطح کشور و ۳۰۰ هزار پرونده در استان تشکیل شده و تقریبا هر چهار نفر یک پرونده در استان دارند بخشی به نبود عفو و گذشت در جامعه بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه محاکم حل اختلاف استان از ابتدای شکل گیری تاکنون با کمبودهای مواجه بوده‌اند که حل نشده است، افزود: با انتصاب آیت الله رییسی به سمت ریاست قوه قضاییه یک امیدی به جامعه و نظام برگشته است که آرمان‌های اصیل انقلاب و حل این مشکلات به صورت پررنگتر پیگیری شود.

قدرتی افزود: آیت الله رییسی دستور داده‌اند از ظرفیت شورای حل اختلاف برای حل و فصل اختلافات مردم استفاده شود بنابراین ما در این زمینه طرح طلایه داران صلح و سازش را پیشنهاد کردیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از استان‌های کشور سه طرح برای کاهش پرونده‌های قضایی به رییس کل قوه قضاییه پیشنهاد شده بود که از بین آنها طرح طلایه داران صلح و سازش قزوین مورد پذیرش قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح قرار بود به صورت پایلوت از ابتدای سال جاری در قزوین آغاز شود اما به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاد و از ۱۵ خردادماه اجرایی خواهد شد.

قدرتی افزود: در این طرح اجازه داریم تمام پرونده‌های حقوقی را مطرح کنیم و در صورتی که به نتیجه رسیدیم پرونده‌های کیفری قابل صلح و سازش را مورد رسیدگی قرار دهیم.

این مسئول گفت: می‌خواهیم پروسه دادرسی را قبل از طرح در دستگاه قضا از مرحله صلح و سازش شروع کنیم و در این راستا لازم است مراجع فرهنگی تلاش کنند مردم به سوی جرم و آسیب نروند.

وی با بیان اینکه ۳۶ شعبه رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان فعال است، افزود: ۱۳ هزار پرونده معوقه در استان وجود داشت که با دستور رییس قوه قضاییه ۶ هزار و ۷۰۰ پرونده، رسیدگی و مختومه شد و تا چند ماه دیگر همه پرونده‌های معوقه استان به پایان خواهد رسید.

قدرتی با تشریح طرح طالیه داران صلح و سازش، گفت: در این طرح، واحدهای مصالحه در تمامی ادارات و نهادها، اصناف، شهرک‌های صنعتی، واحدهای نیروی انتظامی، نواحی سپاه و تمامی روستاها تشکیل می‌شود و اعضای آنها از خود دستگاه‌ها و نهادها برای حل مشکلات مردم تلاش خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا و تعداد مددجویان در زندان را شاهد باشیم و با کمک مدیران بتوانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.

قدرتی گفت: اگر در اجرای این طرح با همکاری دستگاه‌ها موفق شدیم نتیجه را به رییس کل قوه قضاییه اعلام می‌کنیم تا برای اجرای آن در سطح کشور اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز