خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

اجرای خط ریلی تراموا برای تکمیل خطوط مترو و بی‌آرتی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۸۱۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تصویب کلیات طرح تکمیلی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: این طرح شامل ایجاد خط ریلی تراموا در امتداد خیابان امام است که با اجرای آن، مسیر قونقا بعد از ۸۰ سال احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با بیان اینکه طراحی سیستمی که تکمیل‌کننده خط مترو و بی‌آرتی تبریز باشد ضروری است، افزود: با توجه زودبازده بودن طرح ایجاد خط ریلی تراموا، این طرح به عنوان تکمیل‌کننده خط مترو انتخاب شده و توافقات اولیه آن نیز انجام شده است.

وی با تأکید بر پیگیری اجرای این طرح، گفت: مطالعات رفع همپوشانی بین خطوط مترو، بی‌آرتی و تراموا انجام شده و متناسب با چشم‌انداز آینده، نقاط مبدأ و مقصد خطوط بی‌آرتی و تراموا به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

 با اجرای خط ریلی تراموا، امکان پوشش مسافری مناسب‌تر با خط یک مترو و تکمیل کریدورهای ریلی تبریز فراهم شده و با لحاظ اصول پدافند غیرعامل، خطوط ریلی شهری در سه نقطه به خط راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.

پوشش جمعیت حومه و محلات غرب تبریز، هماهنگی با محیط زیست، ارتقای زیبایی بصری شهری و کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.

در این جلسه همچنین برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری استان که شامل شرح وظایف دستگاه‌های مسئول درخصوص بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در داخل شهرهای استان است به تصویب رسید.

بررسی طرح معماری Sky Way بر روی رودخانه مهرانه‌رود از دیگر موضوعات این جلسه بود که بر اساس آن مقرر شد ضمن رعایت استانداردهای دسترسی در مسیر طراحی شده و استفاده بهینه از بستر رودخانه، شهرداری و شورای شهر تبریز درخصوص تأمین منابع مالی پروژه اقدام کنند.

در این جلسه همچنین طرح تقاطع غیرهمسطح ارتش و مسیر گردشگری دوکمال در شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز