خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر شیراز :

نباید کارهای عمرانی زیر سایه فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۵۱۷

سخنگوی شورای شهر شیراز با وارد ندانستن انتقادات مطرح شده از سوی یکی از اعضای این شورا، تاکید کرد در یکسال باقیمانده از عمر پارلمان شیراز تمرکز را باید بر انجام اقدامات و تکمیل فعالیت‌های عمرانی قرار داد نه فعالیت سیاسی و تبلیغاتی.

به گزارش ایلنا سعید نظری در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: هفته گذشته صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز شاهد اظهارات آقای تذروی، عضو محترم این شورا بود که در جایگاه سخنگوی شورا ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی در برخی موارد هستم.

نظری ادعای این عضو شورای شهر شیراز مبنی بر اینکه شاهد کمترین همکاری با ایشان در شورای پنجم بوده‌اند را کذب خواند و افزود: ایشان از بدو ورود به شورای شهر شیراز در کمیسیون‌های تخصصی عمران و حمل و نقل، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و ورزشی عضو هستند و در کمیته مناسب‌سازی اقتصادی برنامه عملیاتی درآمدزایی از تبلیغات شهری نیز به عنوان نماینده شورا شرکت می‌کند.

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: این عضو محترم شورا در کمیسیون تاسیسات، مشاغل مزاحم بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و نیز هیئت انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانی نیز عضویت دارد.

نظری گفت: این عضو شورای شهر شیراز عدم دریافت اجازه برای برگزاری جلسه‌ای با یاوران شورا در ایام نوروز برای برنامه ریزی مقابله با کرونا را مطرح کرده، که این درخواست در هفته اول نوروز و در اوج اپیدمی کرونا و در هیئت رئیسه شورا مطرح شد و به دلیل تعطیلی همه جلسات اداری در شهرداری، شورای شهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی با برگزاری این جلسه به صورت حضوری مخالفت شد اما امکان برگزاری مجازی جلسه برای ایشان و اعضای دیگر شورا وجود داشت.

وی ادامه داد: حال این سئوال نسبت به عملکرد آقای تذروی و همکارانش در شورای قبل وجود دارد که اگر شما همه موارد را بر اساس شایستگی انجام می‌دادید، چرا به تنها عضو فارغ‌التحصیل رشته معماری امکان و اجازه حضور در کمیسیون شهرسازی ندادید؟

نظری پیرامون انتقادات این عضو شورای شهر شیراز در خصوص عملکرد روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز و ادعا و انعکاس نامناسب اخبار وی نیز گفت: باید به اطلاع شهروندان عزیز برسانیم که به دلیل حضور 13 عضو، علایق مختلف اعضای محترم و کمبود امکانات، تولید محتوا بر عهده دفاتر اعضا و مطابق استاندارد مشخص گذاشته شده است و تنها انتشار آن در سامانه‌ها و  پایگاههای اطلاع رسانی توسط روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز انجام می‌شود که متاسفانه محتواهای ارسالی دفتر ایشان یا فاقد استانداردهای لازم بوده و یا اصولاً محتوایی ارسال نکرده‌اند. اما مواردی همچون بازدیدهای ایشان از مناطق محروم، اظهارات مختلف در جمع یاوران شورا گزارش‌های قرارگاه بهداشتی مقابله با کرونا- روز سپاه- روز شورا- روز شیراز تمام نطق‌های ایشان همواره به صورت کامل و همراه با محتوای ارسالی از دفتر ایشان منتشر شده است.

وی افزود: در مورد عملکرد کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عرض می‌رسانم آقای تذروی شخصاً عضو کمیته یاوران شورا هستند و در جریان تصمیمات قرار دارند، همچنین بر خلاف ادعای ایشان در طرح تشکیل یاوران شورا ماده 10 فصل سوم شیوه تشکیل که در دوره قبل به تصویب آقای تذروی رسیده است، هم امکان انتخاب توسط اهالی محله و هم امکان انتصاب یاوران توسط شورا بر مبنای شرایط و امکانات وجود دارد و همچنین در طول دوره پنجم 84 درصد یاوران محترم دوره‌های سابق حفظ و از همکاری آنها بهره برداری شده و مابقی  نیز برابر توسعه شهری و تعیین مرزهای محلی و برنامه ریزی جدید در دیگر محلات ادغام شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از آنجا که اسناد همه مصوبات بر روی سامانه شورا قرار گرفته و در دسترس همگان است، امید است با مطالعه آن، منصفانه و عادلانه قضاوت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز