خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد؛

احداث سومین پل بین‌المللی بین ایران و جمهوری آذربایجان در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۴۰۱

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: سومین پل بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در استان گیلان بر روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث می شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، حسن رستم زاد اظهار کرد: چهار پروژه بزرگ بین‌المللی در شهرستان مرزی بندر آستارا در حال اجرا و احداث است.

وی احداث خط آهن آستارا - رشت را مهم‌ترین پروژه ریلی کشور در استان گیلان برشمرد و ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از این خط آهن در حوزه شهرستان آستارا است که برای عملیاتی شدن آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر این پروژه عملیات احداث پایانه غلات و پایانه نفتی در حریم بارانداز بین‌المللی ریلی در حال اجرا است، افزود: کشور جمهوری آذربایجان برای اجرای این پروژه ها رقمی معادل ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

رستم زاد در بخش دیگر سخنان خود از اشتغال‌زایی این پروژه سخن گفت و خاطرنشان کرد: در آینده بسیار نزدیک عملیات احداث سومین پل بین المللی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیتی بروی رودخانه مرزی آستاراچای کلنگ زنی خواهد شد.

‌وی افزود: برای احداث این پل بزرگ ۴۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته است.

فرماندار آستارا عملیات توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را از دیگر طرح های مهم در دست احداث بندری در استان برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احداث پایانه غلات و سایر زیرساخت های بندری از جمله سومین پست اسکله، انبارهای کالا و هانگارد در این منطقه سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز