خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

آمار کرونا در آذربایجان شرقی روبه افزایش است/ بیشترین میزان آلودگی خانوادگی استان در هشترود/ ضرورت افزایش محدودیت‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۶۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی به دلیل رعایت‌نشدن دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین صومی در مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در هشترود افزود: البته آمار بستری و فوتی در استان رو به کاهش بوده و این موجب خوشحالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی به دلیل رعایت‌نشدن دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رو به افزایش است و متاسفانه بیشترین میزان آلودگی خانوادگی در استان در هشترود اتفاق افتاده و این شهرستان در نسبت تعداد مبتلایان به جمعیت با افزایش تعداد مبتلایان، پنجمین شهرستان استان است.

صومی افزود: حضور در مراسم عروسی و عزا از عوامل موثر در افزایش کرونا در هشترود است و تعداد موارد جدید در این شهرستان در اردیبهشت ماه افزایش یافته است.

وی با اشاره به عدم توجه برخی شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش موارد جدید در شهرستان هشترود، نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های مورد تاکید و برگزاری مراسم افطاری و برگزاری مراسم عقد و رفت و آمد در چند روستای هشترود است.

وی، بر ضرورت بیشتر شدن محدودیت‌ها در شهرستان هشترود به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در این شهرستان تاکید کرد.

صومی یکی از شاخص های استان در مقابله با کرونا را رسیدگی به زنان حامله آلوده به این ویروس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه استان رتبه برتر کشوری را دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از زمان شیوع کرونا در استان، ابتلای ۷ هزار و ۳۹۱ نفر قطعی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز