خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان:

استان قزوین سالانه ۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۳۰

سالانه ۶۰ هزار تن گوشت مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که 50 درصد آن در قزوین به مصرف می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی شاپور زاده در حاشیه بازدید هدایت اله جمالی‌پور استاندار قزوین از واحد کشت و صنعت سیمرغ واقع در روستای قشلاق شهرستان بوئین زهرا، گفت: استان قزوین با توجه به فراهم بودن زیر ساخت‌ها توان تولید ۱۰۰ هزار تن مرغ را در سال دارد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: ۵۰ درصد تولید گوشت مرغ در قزوین مصرف شده و مابقی آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

شاپور زاده ادامه داد: واحدهای مرغداری در استان علاوه بر تولید گوشت مرغ، ظرفیت تولید حدود ۷۴ هزار تن تخم مرغ را در سال دارند.

وی با بیان اینکه استان قزوین در زمینه تولید تخم مرغ رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد، افزود: ۸۰ درصد تولید تخم مرغ قزوین به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: استان قزوین توان تولید ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ را در سال دارد که با توجه به محدودیت‌های تنظیم بازار سالانه چهار هزار تن تولید می‌کند.

شاپور زاده اضافه کرد: این استان، قطب تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور است و با توجه به وسعت کم استان، سهم به سزایی در تولید محصولات دام و طیور کشور ایفا می‌کند.

استان قزوین دارای ۴۴۰ واحد مرغداری گوشتی و ۷۳ واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز